Halib Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei, lurer på om dere kan anbefale treningsapparat som erstatter den manuelle versjonen av markløft. ser frem til gode råd. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Ingenting erstatter markløft. Marklføft er den øvelsen du kan løfte mest vekt i av alle øvelser. Om du vil trene rygg kan du alltids kjøre nedtrekk og roing i apparat, men du erstatter ikke effekten av tung markløft. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Du finner ikke noen annen øvelse som aktiverer nesten hele kroppen din. Hvorfor vil du ikke trene det manuelt? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det er ikke alle treningsentre som har stang+vektskiver, så da blir det kanskje litt vanskelig. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Da skifter man treningsenter Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 HammerStrength har jo det der "ground base" apparatet: https://www.2ndwindexercise.com/images/comm...loaded/GBSL.jpg Prøvde den en gang jeg hadde prøvetime hos Elixia. Den er vel mer som en trapbar, dvs. at man bruker fremsiden av lårene noe mer, og korsryggen noe mindre enn ved vanlig mark. Ellers kan man jo forsåvidt trene korsryggen ved å "ro" i en type cable-row maskin, men det blir ganske begrenset, da slike maskiner sjelden har mer enn 100 kg i magasinet. Er enig med Sebbe, hadde skiftet gym på dagen hvis jeg ikke kunne trene markløft der. Har allerede ekskludert flere treningssenter fordi de bruker sånne elendige "eurosport" vektskiver, hvor 10, 15, 20 og 25 kilos skivene har forskjellige diametere, og sikkert ingen er "normal" dimensjon. Blir jo bare tull når man den ene uken bare får tak i en type skiver, og neste uke noen andre, så har man plutselig helt forskjellig løftebane. Scroll ca. 1 side ned på denne linken, så ser dere bilde av to stenger som er lastet med økende størrelse vektskiver, bare for å illustrere hva jeg mener: http://www.mamut.net/sundays/subdet10.htm Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Som sagt av flere finnes det ingen god erstaning for markløft, men om jeg skulle valgt noen måtte det bli strakmark, pull-throughs, rygghev med strak rygg eller glute-ham-raise apparat (finnes desverre svært få steder, minner om et rygghevapparat.) Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ingen annen øvelse er bedre enn markløft. Lenke til kommentar
ShareFun Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Kabelapparat hvor du trekker en stang fra gulvnivå og opp er det eneste jeg kommer på. Anbefaler å ikke bytte ut vanlig markløft med noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå