^fmj Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Har OneCall. Kommer meg på nett, får mottatt MMS, men når jeg forsøker å sende står det bare "Sendingen mislyktes, vil du prøve igjen?". Har slettet alle gamle innstillinger og fått tilsendt nye fra sidene til OneCall, har også prøvd å legge inn manuelt. Usikker på om det ble helt korrekt, men kom meg på nett med de manuelle innstillingene. Har nå fått nytt sim-kort, det som skjer nå er følgende: Hver gang telefonen blir slått på kommer det inaktivt sim-kort, kun nødanrop, men hvis man søker etter nett manuelt så funker det. Selvlaget MMS er mulig å sende, men det funker dårlige å videresende en MMS. Enkelte MMS er mulig å videresende, men de er i sterkt mindretall. Har testet det nye sim-kortet i en annen telefon, der kom det ikke opp inaktivt sim-kort, den fant nettet automatisk. Men det var samme problem med MMSen. Har også hatt en lang samtale med support, innstillingene er korrekte. Endret 30. oktober 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 har du prøvd å restarte telefonen? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Har tatt ut batteri og slikt. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hva slags telefon har du? Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det er stort sett bare ett parameter som må være riktig i internettoppsettet for at det skal virke. Om du har satt opp mms-oppsettet riktig er imidlertid et annet spm. Feilkildene er potensielt større på mms, så vil anbefale automatiske oppsett. Under meldinger - meldingsinnstillinger - mms: Sjekk om det finnes et valg med navn: Automatisk nedlasting, evt nedlasting i hjemmenett. Denne må stilles til "alltid ved roaming" eller "automatisk" el.lign. Om ikke dette valget finnes på tlf, evt ikke hjelper ville jeg nullstilt tlf. Skal kunne gjøres fra innstillinger-menyen. Pass på at du avhengig av tlftype kan miste bilder, ringetoner osv. Send deg nye oppsett fra One Call. Innstaller og restart telefon. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Har prøvd begge veier med manuelt og automatisk. Det vil seg liksom ikke. Autonedlasting står på alltid. Er ingen problem å motta MMS. Melding - Innstillinger - MMS - Står det følgende: Gyldighetstid - Maksimum i nett Opprettelsesmod. - Begrenset Autonedlasting - Alltid Meldingsserver - Http://mms.nwn.no Internett-profil - OneCall MMS Internett-profiler WAP: Koble til med: OneCall WAP Internett-modus: Http Bruk Proxy: Ja IP-adresse: 188.149.250.010 Port: 80 Samme for MMS, bortsett fra at det er en annen IP-adresse: 089.254.065.020. Manuelle innstillinger hos OneCall Endret 31. august 2009 av ^fmj Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Opprettelsesmodus står i alle fall som "ubegrenset" på min telefon. Kan det vere dette som skaper problema? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Prøvde det for en liten stund siden, men det hjalp ikke. :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå