Lefså Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei! Dette er sikkert tatt opp før her i forumet. Jeg skal flytte all data fra en intern harddisk til en ekstern harddisk. Hvordan skal dette gjøres? Den interne harddisken skal brukes til noe annet en stund. Derfor må speilingen foregå slik at windowsen kan startes når data flyttes tilbake til opprinnelig disk. Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 I slike tilfeller, tar jeg og bytter disken i maskinen. Tom Lenke til kommentar
Petter Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Feilplasert tråd, men Du kan bruke forskjellige måter feks. Acronis, Norton Ghost eller lignende programmer Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Som overnevnte post forteller så finnes det mange programmer (Acronis er til og med gratis) som gjør dette for deg, mer eller mindre sømløst. Utover det føler jeg for å påpeke: "windowsen"? Hjelpe meg. Lenke til kommentar
Lefså Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Takk for svar! Får prøve programmet Acronis. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Acronis er navnet på et softwarefirma som lager flere disk-relaterte produkter. Jeg er usikker på hvilket det tenkes på her, og ikke kan jeg se at de tilbyr noen gratisversjoner for nedlasting heller (fra acronis.com). En annen mulighet er gratisutgaven av Macrium Reflect. - Installer programmet - Lag en "Linux Rescue CD" - Kjør programmet og legg image av intern harddisk på ekstern disk - Gjør hva du vil med harddisken - Boot fra Rescue CD - Legg image på ekstern disk tilbake på intern harddisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå