cruzader Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 2tb svir litt på pungen når du får 2x1,5tb til ca samme prisen. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Fordi 1.5 TB diskene gir helt klart mest for pengene. Vurderer faktisk 1 TB diskene også, men 1.5 TB gir mer GB for pengene. Lenke til kommentar
voll Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Ja, er vel enig i at det lønnner seg best å kjøpe 1,5 TB disker, hva da med denne? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Skal bruke søndagen fornuftig å se hva jeg finner ut av disker Men er et godt alternativ det der ser det ut som. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Ser ut som om det blir WD sine GP disker, Netshop selger 1.5 TB til 850 kr nå. Det virker som en helt OK pris. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Den er ihvertfall sinnsykt liten og stilig. Lenke til kommentar
voll Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Nice, Har du fått den opp å gå? Støy ? Funksjonalitet? Har fellt en hjort som skal selges, så nå blir det Nas på meg også Er dette den på Amentio som koster 4122,- ? Endret 16. september 2009 av voll Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Tja, oppe og går er den jo forsåvidt ikke. Har testet den bare, uten disker i. Uten disker og uten load er den helt stille. Tenker den bråker litt med load på, men ellers er det nok først og fremst diskene som lager støy. Har bestillt 4 stk WD disker fra Netshop, og regner med å få de imorgen eller på fredag, så får testet litt mer til helgen. Er den som koster 4122 kr ja. Funksjonalitet har den jo masse av, skal få teste litt når jeg får satt i diskene. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Fått satt i 4 WD disker nå, og intialisert raidet. Tok litt tid.. Er så sliten nå, at jeg får fortsette imorgen. Forøvrig imponert over hvor stille denne lille saken er, selv med 4 disker. Lenke til kommentar
voll Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Ja, hvordan går det ZyberZone? Begynt å legge inn i mengder med data? Jeg har kjøpt meg 2 stk wd disker, samme som deg, men var litt sein med å bestille Nas ser eg for no har prisen gått opp til 4543,- !!! Noen andre som har gode erfaringer med Nas eller anbefalinger på disker til serverdrift?? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg sitter faktisk å leter etter en måte å kryptere data på. Kommer noen og stjeler nas'et mitt vil jeg ikke at det skal være så lett for de å få tak i min personlige data. Men ellers virker den helt glimrende, akkurat slik jeg vil ha det. Lette funksjoner, og stille. Skal begynne å overføre data imorgen om jeg ikke får til krypteringen.. Synd med prisstigningen, men slik jeg ser det akkurat nå er det verdt det.. Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Ringte til amentio i dag, og de sa at de skulle få inn noen den 29/9. Så tror nok jeg kommer til å kjøpe den når den kommer på lager. ZyberZone: Fant du ut noe om det med å kryptere data? Om det fungerte fint er det noe som kan være ganske interesant. Og har du fått noen flere intrykk av NASen? Og hvilken harddisk var dere dere gikk for? Var det denne? Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Fant faktisk ingen lett måte å kryptere data på, noe som jeg synes er merkelig. Har begynt å ta den i bruk, og er meget fornøyd hittil. Har satt opp apache-server, mysql-server, download-station og ftp-server hittil. Alt fungerer slik som forventet. Den bråker ikke noe, eneste er når det er full load på skrivingen, så hører jeg diskene - men selve NASet er stille. Stemmer, det er de diskene. Var på ukens tilbud forrige uke til 850 kr. Datakjeden har de på tilbud nå, til 875. http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q...bc:36376%3br:pg Lenke til kommentar
voll Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Ringte til amentio i dag, og de sa at de skulle få inn noen den 29/9. Så tror nok jeg kommer til å kjøpe den når den kommer på lager. De har inne 7 stykker, og det har de hatt siden mandag. Løp og kjøp Viss en krypterer, vil ikkje det gå kraftig ut over lese/skrive hastighet? Endret 28. september 2009 av voll Lenke til kommentar
George Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg lurer på å kjøpe Synology Disk Station DS409+ og kjøre en RAID5 løsning på den. En ting jeg lurer litt på ifm. NAS og RAID5, er problemer rundt fil framenteringer. Jeg har snakket med noen Linux eksperter som påstår at fil fragmenteringer ikke finnes på et Linux system med EXT3... mens det f.eks. på Wikipedia står at EXT4 (neste generasjon?) skal supportere "Online defragmentation"... som dem skriver: "a long lived file system does tend to become fragmented over time.". Hvilke erfaringer har dere rundt fil fragmenteringer på et EXT3 filsystem i et NAS ? Lenke til kommentar
_mulholland_ Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg lurer på å kjøpe Synology Disk Station DS409+ og kjøre en RAID5 løsning på den. En ting jeg lurer litt på ifm. NAS og RAID5, er problemer rundt fil framenteringer. Jeg har snakket med noen Linux eksperter som påstår at fil fragmenteringer ikke finnes på et Linux system med EXT3... mens det f.eks. på Wikipedia står at EXT4 (neste generasjon?) skal supportere "Online defragmentation"... som dem skriver: "a long lived file system does tend to become fragmented over time.". Hvilke erfaringer har dere rundt fil fragmenteringer på et EXT3 filsystem i et NAS ? Jeg har ikke peiling, men jeg lurte på om noen hadde erfaring med at ulike NAS har begrenset codec støtte for streaming av film osv? FInnes det måter å unngå det på f.eks.? Et eksempel er SYNOLOGY DISK STATION DS410J 4 BAY NAS SERVER som nå fikk hyggelig omtale på idg.no tror jeg det var. Den virket kjekk, men jeg lurer på om jeg vil få problemer med følgende begrensning hvis jeg benytter meg av boksen mellom pc'ene mine og hd-tven?: AC3, AMR, DTS, RV30, RV40, WMA3 codec are not supported. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå