dysl1800 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Noen som har testet aquaduct 360XT III - er den stillegående? Kjøler den godt nok til at den kan brukes uten vifter? (Jeg lurer på å bruke den på i7 og GTX295) Lenke til kommentar
Moraelyn Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Funnet bare få vurderinger for Aquaduct 360 XT mark III systemet. Kan ikke si hvor stille det er, men det har viftefart justering. Kan si at det kan absolutt ikke, ikke, ikke kjøle i7 og GTX295 i passiv mode (uten vifter). Det har bare en 120.3 rad. For passiv kjøling av i7 og GTX295, må man bruke en mye større radiator. Endret 31. august 2009 av Moraelyn Lenke til kommentar
dysl1800 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Den er altså for liten, hmm too bad Jeg vil bare ha en lydløs pc med gode ytelser. Noen forslag til stillegående kjøleløsninger som duger? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Uansett hva du velger av vannkjøling vil du klare å få vifter som er mer stillegående enn pumpa. Med andre ord kan du kjøpe en stor radiator som du kjører noen svært stillegående 120mm vifter på Lenke til kommentar
Moraelyn Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Hva er busjettet ditt? Det Aquaduct systemet koster 4000,-. Kan kanskje bygge et system som er stillere for nesten samme kostnad. Lenke til kommentar
dysl1800 Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Hva er busjettet ditt? Det Aquaduct systemet koster 4000,-. Kan kanskje bygge et system som er stillere for nesten samme kostnad. Jeg har ikke noe spesiellt budskjett, spørsmålet er heller om jeg synes det er verdt prisen. For 4000 hadde jeg forventet at det skulle være svært stillegående og bra kjølekapasitet. Maskinen er mye på, men går stort sett på lav belastning. De få gangene jeg faktisk bruker den til spill, kan jeg tåle at det bråker litt mer. Men helst så lydløs som mulig når den brukes til surfing etc. Kan jo være at jeg kan oppnå dette med luftkjøling også. Har tenkt litt på å evt bokse maskinen inne i et skap, og lage en ventil ut av veggen der for å hente inn kald luft.. Lenke til kommentar
Moraelyn Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Har du et singel eller dobbelt PCB GTX295? Lenke til kommentar
dysl1800 Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Har du et singel eller dobbelt PCB GTX295? Jeg hadde tenkt å gå for dobbel GTX285 istedenfor enkelt GTX295, men jeg har drøyer litt ut og legger dette på is et par måneder. Nye kort er på vei.. Takk for alle svar Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Man får langt bedre utstyr for samme prisen om man bygger selv. Om man har dårlig plass, kan man alltids kjøpe en ekstern radiatorer som denne: Watercool HT Extern Triple - Heat Exchanger Det lydløse alternativet er å kle utsiden av kabinettet med disse: Alphacool Cape CORA 142 Convect Endret 23. september 2009 av Svedge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå