Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst]Stikking fra skulder til fingerspiss!

Come Closer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har "problemer" med en stikkende smerte som pulserer fra skulder til fingertuppene. Av og til kan det holde takten med pulsen men ellers så er den ujevn, suggestions ? Kan også nevne at hjertet min har en tendens til å slå unormalt HARDT :no:

En annen sak, har i mange år slitt med ryggplage. Tenkte det ville bli bra av seg selv av å spasere ute og sitte på "ergonimisk" vis på kontorstolen min. Men det nyttet da tydligvis ikke. Det kjennes nærmest ut som om det brenner under høyre skulderblad og kommer helt plutselig. Trenger svar!

På forhånd takk :)

Endret av Driven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Will do!

Noen som har noe på det med ryggen da ? :p

Smerter i ryggen er ikke uvanlig ved hjerteinfarkt.

Er det høyre eller venstre arm du får vondt i?

Tror nok du hadde kjent det skikkelig godt i brystet om det var et infarkt som var kraftig nok til å stråle ut i arm.

Det finnes flere lidelser/plager som minner om hjerteinfarkt, som feks agina og noe så enkelt som muskelsmerter i bryst. Hjertebank og/eller ujevn hjerterytme trenger heller ikke være å bry seg om.

Uansett...når du merker symptomer på infarkt stikker du på legevaken ASAP. Spesielt om du ofte har hjerterytmeforstyrrelser, for om de inntrer samtidig som et infarkt kan det bli ekstra ille.

Kom deg til lege.

Lenke til kommentar

Hmm, det med ryggen er noe under høyre skulderblad så det er sikkert noe hver for seg :)

Det er i venstre arm, og det går ut fra brystet til fingertupp, men som du sier, kjenner det med lik kraft i brystet som i armen, verst når det kommer til fingrene, hjertet virker også som om det slår unormalt hardt når dette skjer. Det har skjedd 3 dager denne uken.

Lenke til kommentar
100kr på at det er ikke Hjerteinfarkt.

Enten er det muskulært eller lungepleura.

Venter i spenning.

De fleste leger vedder jo heller ikke om personers liv på internett, nettop fordi det hadde tatt seg virkelig ille ute om man tar feil.

Vaio står ofte fram her på forumet som autoritær når det gjelder legesaker / helse, men i dette tilfellet tror jeg nok det mest riktige hadde vært å anbefale en tur ned på legevakta.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tja, hvis smertene blir mindre ved hvile og øker ved aktivitet så hadde nå jeg i alle fall blitt nervøs.

Kaldsvette , hjertebank , stramt rundt brystet (som om noen spenner et belte rundt deg ) kan alle være symptomer på hjerteproblemer og det er lurt å få tatt en grundig test om man har flere familiemedlemmer som har hatt hjerteproblemer.

Lenke til kommentar
De fleste leger vedder jo heller ikke om personers liv på internett, nettop fordi det hadde tatt seg virkelig ille ute om man tar feil.

Vaio står ofte fram her på forumet som autoritær når det gjelder legesaker / helse, men i dette tilfellet tror jeg nok det mest riktige hadde vært å anbefale en tur ned på legevakta.

Jantelov i sitt beste! ;)

Lenke til kommentar
Hei!

Har "problemer" med en stikkende smerte som pulserer fra skulder til fingertuppene. Av og til kan det holde takten med pulsen men ellers så er den ujevn, suggestions ? Kan også nevne at hjertet min har en tendens til å slå unormalt HARDT :no:

Ikke for å skremme, men en kollega hadder samme smerter i arm\skulder og ble fort sliten, måte ha en hjerteoperasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...