Gå til innhold

Skal oppgradere PC'n for gaming, noen tips? (CPU, RAM, Hovedkort)

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nå bestemt meg for å oppgradere PC'n min, og har planer om å kjøpe ny CPU, mer minne, og muligens et hovedkort (kommer litt ann på hva folket her sier vil være nødvendig).

Jeg har omlag 4000kr å bruke på å oppgradere PC'n min.

Hovedsaklig bruker jeg PC'n min til gaming, og har funnet ut at det er på tide å oppgradere den, da den begynner å dra på årene.

Så, vedlagt ligger et bilde av mine vedlagde PC speccs, og jeg spør derfor pent, om noen kunne laget et forslag for omlag 4000kr som ville gitt meg en raskere PC. Vil en raskere harddisc, med mindre plass (som jeg kan installere spill på), være et smart trekk?

Takker på forhånd for svar, og håper at jeg kan få noen gode oppgraderingsforslag.post-93392-1251708422_thumb.png

PS. Når jeg gamer er det hovedsaklig WoW og CSS det går i. Om dette har noe å si på hvilke typer komponenter som vill lønne seg.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med budsjettet ditt ville jeg skippet raskere disk og prioritert hovedkort/cpu/skjermkort.

mitt forslag:

INTEL Core 2 Duo E8500 3.16GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed - 1476kr

ASUS ASUS P5QL PRO - Hovedkort - ATX - iP43 - LGA775 Socke - 620kr

OCZ TECH DDR2 PC2-8500 Dual Channel DDR2 1066MHz 4G (2x2gb) - 532kr

XFX HD4890 XXX Edition 1GB GDDR5, (900Mhz), 2xDVI, HDTV, 16X PCIe +1 Spel (Tom Clancy´s H.A.W.X.) - 1607kr

kommer på rundt 4200 men da har du pen pc til wow :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...