Gå til innhold

"Glemt" adminpassordet på Windows 2003 server

M.H

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har fått et litt leit problem med en server. Vi har en Windows 2003 server som det helt plutselig ikke går an å logge inn med administratorbrukeren mer. Vi er helt sikkre på at vi har rett passord, men vi får beskjed om at passordet er feil. Administratorbrukeren er den eneste aktive brukeren på serveren. Akkurat hva som er skjedd er ikke godt å si. Serveren ser ut til å fungere som den skal bortsett fra at vi ikke kommer inn. Spørsmålet er om noen vet om noen knep slik at vi får endret passord eller noe lignende så vi kommer inn på serveren? Denne serveren er ikke medlem av noe domene og det er ikke installert noe AD på den heller da den bare står som en webserver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Har du prøvd noen av dem i de linkene? Prøvde å google litt før jeg lagde denne tråden, men er litt skeptisk til mye av det jeg fant. Mye lugubre greier. Prøvde noen tilfeldige slike programmer (ingen av dem i linkene) på en vanlig PC for en stund tilbake, og de lagde flere problemer enn de løste.

Ser at de to programmene i linken over ikke er gratis. Hadde vært flott om det finnes et gratisprogram eller noe slikt som gjør jobben. Selv om det kanskje er for mye å forlange. :)

Endret av M.H
Lenke til kommentar

Jeg prøvde de forslagene over her uten hell. Siden serveren ikke var satt i drift ennå, reinstallerte jeg like godt hele sulamitten. Gikk mye fortere siden det ikke var noe særlig installert eller satt opp på den ennå. Serveren sto ikke meldt inn i noe domene. Takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vet det er for seint, men ofte glemmer man seg bort i farta når man lager passord og benytter karakterer som ikke er plassert på samme sted på tastaturet fra maskin til maskin. Eksempelvis så hender det at jeg bruker et passord som inneholder en @ og ved pålogging, spesiellt på Win2k eller Win2K3 så hender det at keyboardet er satt til engelsk. Da gjelder det å huske hvor denne tasten befinner seg fordi AltGR-2 virker ikke. En enkel måte er jo å bruke ALT + Ascii kode (tastet med nummertastaturet). Som for @ er 64 uansett hvilket tastatur oppsett man har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...