Gå til innhold

Microsoft Word henger seg

Skorpey

Anbefalte innlegg

Har problemer med at Microsoft Word henger seg hver gang jeg åpner det og begynner å skrive. Det er på skolepcen dette problemet oppstår, og derfor kan jeg hverken laste ned programmer eller bruke Start/Kjør. Har lest litt om at problemet kan fikses manuelt ved endringer i noen filer.

Så, er det noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Enkleste hadde jo vært å gått til Dataansvarlige og be de om å formatere pcen, men er ikke interessert. Da mister jeg alle spill, og vil ikke få tilgang til adminpass igjen.

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reinstall fungerer ofte for meg. Men så fjerner jeg som regel alt av rusk i application data, local settings og program files. Ikke at jeg vet akkurat hva som gjør susen. Er ikke så viktig å vite hva som er galt så lenge man har en måte å fikse det på. ^^

Lenke til kommentar

@Zappy:

Men det er da noen helt annet enn å bare re-installere. Dessuten mister du da en hel del data (som kan være viktig eller uviktig for deg) samt at det ikke hjelper om feilen ligger i registeroppføringene (som er nest vanligste årsak). Det er viktig å vite hva du mister og hva du ikke fikser med den metoden. Det er også viktig å vite at det er bedre metoder.

@Skorpey:

Standard norsk XP:

C:\Documents and Settings\<brukernavn>\Programdata\Microsoft\Maler

Lenke til kommentar

ja, sant det. Og når jeg sier fjerner, så mener jeg selvfølgelig at jeg bare renamer office katalogene. Om jeg skal begynne å endre\fjerne ting i regestry så skal det være en spesifikk feil som google kan gi meg en spesifikk løsning på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...