aKopperud Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Heihei, Er en gutt på 20 år, som nettop har fått ånden over seg. I fjor høst sluttet jeg å røyke og drikke coca-cola. Det resulterte i en nedgang på nesten 13 kilo. (ca, 115kg til 102) Sant skal sies at jeg har startet å trene, og har gjort det den siste måneden. Så de siste 3-4 kiloene tok jeg av etter det. Jeg veier i dag rundt 102 kg, er ca 1,82 cm høy og kan klassifiseres som overvektig. DETTE SKAL JEG GJØRE NOE MED! (vil ned ytterligere 20 kg ca, aner ikke hva min matchvekt er, siden jeg aldri har vært der) men uansett, her er spørsmålene; 1. Jeg skal ikke ta proteiner under styrke/kondisjonstrening? 2. Hvor ofte bør jeg trene i uka? (trener i dag 3 ganger, dvs en blanding av kondisjon og styrke satt op av treningsinstruktøren) 3. Noen enkle tips til hvordan jeg skal endre matveien? (jeg spiser altfor sjeldent, og altfor mye når jeg spiser. 3 ganger ca daglig) 4. Noen andre tips og triks jeg bør vite? MVH/Takk på forhånd, AleksanderK Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 1. Joda, du bør få i deg mye proteiner når du trener styrke. Proteiner gir en god og varig metthetsfølelse i tillegg til at det hjelper med muskelbygning. Om du trener for å gå ned i vekt og bygge muskler, bør hovedfokuset ditt være på proteiner og karbohydrater fra frukt og grønnsaker. 2. 3-4 ganger i uken pleier å være anbefalt som optimalt. Da får du en hviledag mellom øktene. 3. Spis en solid frokost (havregrøt, proteinshake), og ta gjerne med deg frukt på jobb/skole. Om du har økonomien til det, kjøp mest mulig rent, ubehandlet kjøtt, fjærfe eller fisk (dvs. ikke farseprodukter som er 50/50 protein og potetmel). Egg, kylling/kalkun, tunfisk, melk og proteinpulver er klassikere. 4. Helt sikkert. Les gjerne gjennom de andre trådene i treningsforumet, det er helt sikkert ting du lurer på som er besvart tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå