Gå til innhold

Kjøpe kontantkort i USA?

Anbefalte innlegg

Familien skal være flere uker i USA, og vil derfor trolig lønne seg å kjøpe kontantkort der borte.

Men finnes dette? Noen som har noe å anbefale?

(Har triband-telefon, så ønsker helst ikke å kjøpe ny telefon, kun et kontant-/simkort som kan brukes der).

Ønsker også å bruke telefonen til noe surfing, og det blir fort dyrt med priser på 50-100kr per MB om jeg skulle brukt mitt norske abonnement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes mange former for forhåndsbetaling der, men det er mye mer klønete enn her i norge. De store butikkene som f.eks. Walmart og Target selger pakker. Da gjerne med billige telefoner som er satt opp, koster fra $20 og opp og da får du med 300 ringeminutter (Net10). Jeg anbefaler dette, så du kan legge igjen telefonen din på hotellet og ikke få den frastjålet.

Jeg brukte Net10, www.net10.com. Fast ringepris på 10Cents pr minutt. valgte dem pga lav pris og ingen særpriser. Mange av operatørene har veldig variabel pris, fra når du ringer til hvem du ringer og hvor. Og veldig vanskelige å skjønne seg på. Brukte Net10 en hel sommer i fjor og har ikke fått noen regninger eller noe som helst. Det må du virkelig være obs på, at mange av de har skikkelig sære regler og til og med sender ut regning på kontantkort.. :S

Bare spør hvis du har noen mer spørsmål. :)

Lenke til kommentar

Høres ut som et kontantkort fra AT&T er den beste løsningen her. Bare å stikke innom en AT&T-butikk så får du et kontantkort for en billig penge.

Priser avhenger litt av bruk og de har i tillegg ulike former for abonnementer å velge mellom. Hva man bør velge, avhenger av bruk.

Datatrafikk er dyrt, $10 pr MB. Det finnes derimot ulike pakker å velge mellom, bl.a en med ubegrenset bruk (på telefonen) for $20 pr måned.

Vær forberedt på at selv om du har en europeisk triband-telefon, så vil du ikke få full tilgang til nettverket med den telefonen. Du vil f.eks. ikke få 3G. EDGE/GPRS er etter min erfaring langt tregere enn hva man er vant til med i Norge, så det blir kanskje ikke så mye surfing på telefonen som du har forespeilet deg.

http://www.wireless.att.com/cell-phone-ser...hones/index.jsp

Lenke til kommentar
Det finnes mange former for forhåndsbetaling der, men det er mye mer klønete enn her i norge. De store butikkene som f.eks. Walmart og Target selger pakker. Da gjerne med billige telefoner som er satt opp, koster fra $20 og opp og da får du med 300 ringeminutter (Net10). Jeg anbefaler dette, så du kan legge igjen telefonen din på hotellet og ikke få den frastjålet.

Jeg brukte Net10, www.net10.com. Fast ringepris på 10Cents pr minutt. valgte dem pga lav pris og ingen særpriser. Mange av operatørene har veldig variabel pris, fra når du ringer til hvem du ringer og hvor. Og veldig vanskelige å skjønne seg på. Brukte Net10 en hel sommer i fjor og har ikke fått noen regninger eller noe som helst. Det må du virkelig være obs på, at mange av de har skikkelig sære regler og til og med sender ut regning på kontantkort.. :S

Bare spør hvis du har noen mer spørsmål. :)

Takk for det. :thumbup:

Vet du hvor mye net10 hadde for datatrafikk? Prøvde å lete på nettsidene, men fant ikke noe konkret...

Høres ut som et kontantkort fra AT&T er den beste løsningen her. Bare å stikke innom en AT&T-butikk så får du et kontantkort for en billig penge.

Priser avhenger litt av bruk og de har i tillegg ulike former for abonnementer å velge mellom. Hva man bør velge, avhenger av bruk.

Datatrafikk er dyrt, $10 pr MB. Det finnes derimot ulike pakker å velge mellom, bl.a en med ubegrenset bruk (på telefonen) for $20 pr måned.

Vær forberedt på at selv om du har en europeisk triband-telefon, så vil du ikke få full tilgang til nettverket med den telefonen. Du vil f.eks. ikke få 3G. EDGE/GPRS er etter min erfaring langt tregere enn hva man er vant til med i Norge, så det blir kanskje ikke så mye surfing på telefonen som du har forespeilet deg.

http://www.wireless.att.com/cell-phone-ser...hones/index.jsp

Har sett litt på AT&T og T-mobile, og prøvd å finne noe som kan funke.

Ser ut som om AT&T har noe rimeligere datatrafikk, f.eks på http://www.usasims.com/ATT_SIM.html

Hvorfor funker ikke 3G, og hvorfor er ikke Edge/GPRS særlig kjapt? For lite utbygd nettverk?

Har Wifi på telefonen, men er greit å ikke være avhengig av å finne åpne nettverk for å kunne søke meg litt fram...

Takk for god hjelp, begge to!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du kun har Triband, bør du velge T-mobile, da de kun bruker 1900 MHz nettet for GSM. AT&T bruker også 850 MHz-båndet, så du vil ha effektivt få dårligere dekning.

For å skaffe et kontantkort, kan man stikke innom f.eks. Target eller en T-mobile butikk. Anbefaler ikke å dra innom en reseller, for de tok ihvertfall hele $35 for en startpakke, når man kunne fått det samme inkl. en telefon til $20 hos Target.

Ellers har nok ikke T-mobile noen mulighet for billig datatrafikk for prepaid kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...