Faktum1 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har mista PIN koden til den gamle mobilen min, men jeg skulle gjerne hatt nummerene som lå på mobilen. Problemet er bare at jeg har bytta abonnement fra NetCom til Telenor. Hvordan kommer jeg inn på mobilen? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 låser den opp hvis du har hatt den i 12 måneder Søk på google låse opp telefon netcom. så bare sitter du sim kort i telefonen og henter nummeret:) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Å ringe netcom og få oppgitt puk-kode kan jo også gå. Ha sim-nr klart når du ringer de. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg tror du misforsto trådstarter, Rulator. Han har mistet PIN-koden til simkortet sitt, det har ikke noe å si om telefonen er låst til en leverandør eller ikke i hans tilfelle. Faktum1: Ligger numrene lagret på selve telefonen? Isåfall kan du jo få tak i et nytt simkort, sette det i telefonen og hente ut numrene. Hvis de ligger på selve kortet, anbefaler jeg at du tar kontakt med leverandøren din. I mange tilfeller har de lagret PIN/PUK-kodene, såfremt du ikke har skiftet den originale koden. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Faktum1: Ligger numrene lagret på selve telefonen? Isåfall kan du jo få tak i et nytt simkort, sette det i telefonen og hente ut numrene. Hvis de ligger på selve kortet, anbefaler jeg at du tar kontakt med leverandøren din. I mange tilfeller har de lagret PIN/PUK-kodene, såfremt du ikke har skiftet den originale koden. Har prøvd med et annet SIM kort, men det går ikke. Skal ringe om PUK koden i morgen;D Takk for tipset. Faktum1: Ligger numrene lagret på selve telefonen? Isåfall kan du jo få tak i et nytt simkort, sette det i telefonen og hente ut numrene. Hvis de ligger på selve kortet, anbefaler jeg at du tar kontakt med leverandøren din. I mange tilfeller har de lagret PIN/PUK-kodene, såfremt du ikke har skiftet den originale koden. Har prøvd med et annet SIM kort, men det går ikke. Skal ringe om PUK koden i morgen;D Takk for tipset. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har prøvd med et annet SIM kort, men det går ikke. Skal ringe om PUK koden i morgen;D Takk for tipset. Hvor gammel er mobilen? Om det er over et år siden den ble kjøpt. kan du evt. taste inn IMEI her for å få koden til å låse den opp for andre simkort. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg tror du misforsto trådstarter, Rulator. Han har mistet PIN-koden til simkortet sitt, det har ikke noe å si om telefonen er låst til en leverandør eller ikke i hans tilfelle. må nok ha gjort det ja. For tidlig på dagen for en stakker som meg. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Har prøvd med et annet SIM kort, men det går ikke. Skal ringe om PUK koden i morgen;D Takk for tipset. Hvor gammel er mobilen? Om det er over et år siden den ble kjøpt. kan du evt. taste inn IMEI her for å få koden til å låse den opp for andre simkort. Mobilen er rundt 1 1/2 år gammel.. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 2. september 2009 Forfatter Del Skrevet 2. september 2009 Fikk dette til svar: Hei! I og med at gammelt SIM kort er daktivert i forbindelse med oppsigelse vil du dessverre ikke ha tilgang til dette SIM kortet. Ha en fin dag! Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Noen fler tips? Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Bumper denne litt.. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Du har fått avklart at det gamle simkortet ikke blir aktivert igjen, ja? Var numrene lagret der er de altså tapt. Og du har sagt at et annet simkort ikke fungerte, men du har ikke sagt hvorvidt telefonen var operatørlåst og om du har låst den opp for andre kort. Ei heller har du sagt hva slags telefon det er eller om du har prøvd uten sim (mange kan fint startes og overføre kontakter og data via kabel/blåtann til PC uten noe aktivt abonnement). Mer informasjon er nødvendig for å evt. hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå