Gå til innhold

[Løst]Spørsmål angående installering av linux.

Anbefalte innlegg

Hei. Hva mener de med Installation size i installering av linux ubutu?

Dette bilde er fra installering inne i windows men har tenkt til å laste den ned på nytt for det er noe feil med denne. Så skal jeg starte opp fra cd og ta det den veien. Men er redd at jeg får spørsmål om det samme da også.

Noen som vet?

post-183038-1251698126_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er hvor stor harddisk du skal ha tilgjengelig for Ubuntuinstallasjonen. Dersom du vleger 5GB her vil det se ut som om du har en 5GB stor hardisk når du er logget inn i Ubuntu.

Dersom du booter fra CDen må du installere Ubuntu på en egen partisjon. Tror Ubuntu selv kan endre størrelsen på Windowspartisjonen din, men ville ikke stolt på denne funksjonen. Ta heller å opprett en partisjon i Windows som du kan benytte til Ubuntu (før du booter på CD). Husk backup før du begynner!

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du bruker den første installeren du henviste til. Da er det veldig enkelt å slette det igjen hvis du finner ut at det ikke er noe for deg. Alle filer vil lagres i en "virtuell" harddisk i ditt vanlige Windows filsystem.

Blir liksom et mellomsteg mellom en virtualisert løsning og en normal installasjon :)

Du slipper også å partisjonere om disken din.

-C-

Lenke til kommentar

Du har helt rett, ett annet problem med Wubi er at den sliter mye med å boote. Om du bruker svenskeknappen når du skrur av Windows vil ubuntu intallasjonen faile under boot og drope deg av i busybox...

Men det er fortsatt en god idee om man ønsker å prøve Ubuntu uten å trnge å gjøre noen store endringer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...