Robocoop Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 http://www.ssb.no/emner/06/01/yrkeaku/tab-2009-02-11-08.html Kommunale foretak og statseide bedrifter som Posten og Statkraft (?) er ikke med i dette tallet. Det kan bety at vi snart nærmer oss 40 % ansatte i det offentlige, for det øker hvert år. Hvordan skal Frp og Høyre kunne ha en sjanse i havet til å vinne noe valg nå? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 The bureaucracy is expanding to meet the needs of the expanding bureaucracy... Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 The bureaucracy is expanding to meet the needs of the expanding bureaucracy... Ja, jo...... Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Sier du at de som jobber i det offentlige ikke stemmer Høyre eller FRP? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det han sier er vel at mange av de som jobber i det offentlige gjerne er tilknyttet LO e.l og blir derfor daglig bombadert med anti FRP/HØYRE propaganda via arbeidsplassen. Arbeiderpartiet er religionen og Stoltenberg er Gud. Lenke til kommentar
Sosialdemokraten89 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 8 Sysselsatte etter yrke i privat sektor og offentlig foretak og offentlig forvaltning (AKU). Årsgjennomsnitt 2008. 1 000 Kjapt søk på google gav meg dette: Norge. Antall ansatte i offentlig sektor: 702.154 Antall ansatte i privat sektor:.1.686.846 Totalt antall ansatte: 2.389.000 29,34 % av den totale arbeidsstyrken jobber i offentlig sektor. 50,64 % av innbyggerne i Norge jobber. Med tanke på at vi har et stort velferdssystem å opprettholde synes jeg ikke dette er et høyt tall, men for dere på ytterste høyre som er redd for all form for statlig innvolvering er vel dette nok til å gi dere mareritt Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Det han sier er vel at mange av de som jobber i det offentlige gjerne er tilknyttet LO e.l og blir derfor daglig bombadert med anti FRP/HØYRE propaganda via arbeidsplassen. Arbeiderpartiet er religionen og Stoltenberg er Gud. geez, og de som jobber i privat sektor blir bombadert med propaganda for høyresiden? Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 geez, og de som jobber i privat sektor blir bombadert med propaganda for høyresiden? Har du jobbet i privat sektor? Jeg har ihvertfall tilgode å høre noen NHO pamper sitte og prate dritt ned i ørene mine i lunchpausen. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 8 Sysselsatte etter yrke i privat sektor og offentlig foretak og offentlig forvaltning (AKU). Årsgjennomsnitt 2008. 1 000 Kjapt søk på google gav meg dette: Norge. Antall ansatte i offentlig sektor: 702.154 Antall ansatte i privat sektor:.1.686.846 Totalt antall ansatte: 2.389.000 29,34 % av den totale arbeidsstyrken jobber i offentlig sektor. 50,64 % av innbyggerne i Norge jobber. Med tanke på at vi har et stort velferdssystem å opprettholde synes jeg ikke dette er et høyt tall, men for dere på ytterste høyre som er redd for all form for statlig innvolvering er vel dette nok til å gi dere mareritt Mine tall er nyere enn dine, Sosialdemokrat. Du har ikke engang kilde på hvor de er fra ! 33% , takk! Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 8 Sysselsatte etter yrke i privat sektor og offentlig foretak og offentlig forvaltning (AKU). Årsgjennomsnitt 2008. 1 000 Kjapt søk på google gav meg dette: Norge. Antall ansatte i offentlig sektor: 702.154 Antall ansatte i privat sektor:.1.686.846 Totalt antall ansatte: 2.389.000 29,34 % av den totale arbeidsstyrken jobber i offentlig sektor. 50,64 % av innbyggerne i Norge jobber. Med tanke på at vi har et stort velferdssystem å opprettholde synes jeg ikke dette er et høyt tall, men for dere på ytterste høyre som er redd for all form for statlig innvolvering er vel dette nok til å gi dere mareritt Men er virkelig "et stort velferdssystem" noe å hjemme seg bak? Er det velferdssystemet som gir oss så stor offentlig andel? Jeg syntes for all del at Norge skal satse på skole, helse og omsorg, men det betyr ikke at vi trenger så stor administrasjon her i landet. Jeg er en av de som mener at vi f.eks kunne spart mye på kommunefusjoner. Det er MYE administrasjon som foregår i småkommuner som én sammenslått kommune kunne tatt. De som blir til overs kan da velge om å bli omskolert til skole/helsesektoren, eller få sparken. Krav til kontinuerlig forbedring bør også ligge under alle offentlige instanser, gjerne med årlig revisjonsplikt. Dette kan kanskje gi en bedre/ mer effektiv organisasjon. Mannen i gata som irriterer seg over alt for høy offentlig andel, bør også ta seg en titt i speilet. Det er f.eks ikke det offentlige styresettet som har medført den enorme dokumentasjonsplikten, og videre administrasjon, i helsesektoren. Det er det de pårørende som har klart å få til. Er det forresten noe som sier hvor stor andel av disse offentlige ansatte som gir verdiskapning? Jeg misstenker at det er en svært liten andel!(?) Og kan vi leve med at 1/3 av arbeidsstyrken ikke har verdiskapning, i det lange løp? Hvor skal vi til slutt ta pengene ifra? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 geez, og de som jobber i privat sektor blir bombadert med propaganda for høyresiden? Har du jobbet i privat sektor? Jeg har ihvertfall tilgode å høre noen NHO pamper sitte og prate dritt ned i ørene mine i lunchpausen. Og jeg har tilgode å høre noen ledere som bruker pauserommene til "politisk skolering" innen det offentlige. Så hvor mye har da argumentet ditt av verdi? Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Er det noe sosialistene er flinke til, er det å gjøre folk til velferdsnarkomane. Tanken er selvsagt eminent: Man tar inn 70 % av det folk tjener i skatter og avgifter, for så å dele ut igjen de samme pengene (minus litt svinn) til de samme folkene. Hvis noen så hevder at dette er et unødvendig mellomledd, er folk blitt så vant til systemet at de tror at de ikke ville hatt råd til å betale for noe som helst hvis ikke politikerne styrte livene deres. Å ansette folk i det offentlige er selvsagt det aller beste. Ikke bare mister offentlig ansatte velferdsgodene sine i et mer liberalt samfunn; de mister til og med jobben sin! Slik blir det lett for sosialistene å beholde maktposisjonene sine. Lenke til kommentar
Sosialdemokraten89 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) The bureaucracy is expanding to meet the needs of the expanding bureaucracy... du trur alle som jobber i det offentlige er byråkrater eller? :!: 33% , takk! kilde? ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 4. september 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 33% , takk! kilde? Les førsteinnlegget og lær deg å regne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå