myhken Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei, har i dag flere pcer her hjemme som jeg bruker til servere der jeg kjører Virtuelle pcer, både live pcer og test pcer (som Windows 7 og Linux distroer). Begge serverene mine kjører i dag Xeon 3220 og Xeon 3110 quad core prosessorer samt 8 GB med DDR2 RAM. Den ene serveren er en barebone og der sliter jeg litt med IO belastning mot de to diskene som står i. Den andre serveren kjører et Asus P5E, X38, Socket 775 HK med 8 disker. Jeg er ute etter en ny server med en kraftigere CPU enn mine Xeom 3210 og 3220. Samt bedre IO på diskene. Pcen jeg har tenkt å bytte ut er barebone pcen. Jeg kjører som sagt flere virtuelle pcer per server, og er avhengig av en grei IO belastning mot diskene, samt MYE RAM og en grei CPU kraft. Jeg lever på Helse og sosial lønn, så er ikke millionær, og trenger derfor hjelp til ett oppsett som ikke gjør meg til en gjeldsslave, men som kan gi meg grei ytelse for pengene og til mitt bruk. Det trenger ikke å være en barebone pc, så alle kabinnetter, hovedkort, PSU, minnebrikker, CPU etc er velkommen. Pris er en avgjørende faktor. Samt IO mot diskene i pcen. En fordel er et kabinett med mulighet til flere disker enn 2, gjerne opp i seks til åtte disker. Forslagene trenger ikke å inneholde disker, om ikke det er noen disker som er mye bedre til slikt bruk som jeg er ute etter. 16 GB er et minimum, da jeg har 8 GB i dag, noe som er i minste laget til tider. 24 GB er en fordel, men ikke et krav. CPUen må være kraftigere enn min Xeon 3220, og må ha fire kjerner minimum. Setter pris på alle innspill, og så blir det spennende å se hvor mye dette kommer på. Er det mulig å få dette rundt 10.000 eller max 12.000 tusen er det en kjempe fordel. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Denne så har du fiksa fremtidig plassproblemer når det gjelder muligheter http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakom...nium-20977.aspx Lenke til kommentar
program Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Er mulig jeg har lest litt dårlig men, hva i all verden skal du med så mye minne til? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 servere der jeg kjører Virtuelle pcer, både live pcer og test pcer (som Windows 7 og Linux distroer). Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Er mulig jeg har lest litt dårlig men, hva i all verden skal du med så mye minne til? Kjører flere virtuelle pcer per server, og etter hvert som jeg går over til nyere OSer på de virtuelle pcene, krever det mer minne. Noen virtuelle pcer kjører døgnet rundt, mens jeg tester en del også, og til dette trenger jeg en pc som er kraftigere og med en del mer RAM enn jeg har i dag. F.eks har jeg i dag to installasjoner av Windows 7 samt en av Windows 2008 Server R2, og vips var 6 GB med minne brukt til testing. Endret 31. august 2009 av myhken2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå