mbst Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Mente jeg hadde hørt at dette skulle presenteres på E3-messen, men ser ikke ut som om det skjedde. Trodde jeg til og med fikk beskjed om dette i Codemasters-newsletteret jeg abonnerer på. Noen som vet? OFP2 var alt jeg ønsket å se fra messen. Stiller meg likegyldig til blockbusters som Doom 3 og Half-Life 2. De blir nok bra spill de også, men det sier sitt om OFP at jeg - nesten to år etter release, fortsatt plukker det frem fra tid til annen. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 bla.bla.ba...fortsatt plukker det frem fra tid til annen. Blasfemi, hele tiden skal det spilles... :wink: Det er ikke kommet noe nytt fra E3, enda, det vi vet foreløpig er det som står på www.flashpoint2.com , men jeg tror nok (les: ber til gud) TST har "pisket" gutta der borte innom Bohemia Interactive standen i dag... (ikke sant TST? ) Flashpoint... des,OUT! --------------------------------------- we lucky few, band of brothers Lenke til kommentar
mbst Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 men jeg tror nok (les: ber til gud) TST har "pisket" gutta der borte innom Bohemia Interactive standen i dag... Så de har en stand der altså? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hentet fra www.bistudio.com The setting and theme for the game will be revealed at E3, the global games expo (Los Angeles Convention Centre, May 14-16). Om ikke BI Studio så ihvertfall Codemasters. Vi får bare krysse fingrene, men utifra hva Marek Spanel sier så kommer det ingen screens før til neste år. Så det er ikke så mye annet vi kan forvente å få greie på bortsett fra det som allerede har kommet frem. Flashpoint... des,OUT! --------------------------------------- we lucky few, band of brothers Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 flashpoint 2 vil være fra 70 tallet, og vil inneholde 3(!) main settings, sentral europa, sør øst asia, og afrika info hentet fra www.flashpoint2.com Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Flashpoint er dritfett i nettverk, men AI kan til tider være plagsomt dumme, så jeg spiller mest nettverk eller I-net, med AI avskrudd... Noen som sier noe annet??? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Det du sier om dårlig AI kjenner jeg i hvert fall ikke igjen i campaign-modus. Vil si AI'en der er blandt det beste jeg har sett i spill. Men det krever en viss kontroll og "micro-management" fra spillerens side, så slik sett er det jo ikke god AI i ordets egentlige betydning. Hvilke modus og kart anbefales å prøve i MP? Er det noen spesielle mods som brukes mye? Kjøpte oprinnelig den originale utgaven og senere også GOTY-edition, så har alle de offisielle addon'ene. Jeg har enda ikke prøvd OFP mer enn en liten halvtime i multiplayer, og det var på lokalnettverket, jeg og en (ikke fullt så hengiven) kamerat og en bunke AI-soldater. Ingen stor opplevelse, men heller ikke et helhjertet forsøk på det heller, må man si. Lasta ned en vinter-addon rundt juletider (landskap, kjøretøy og folk var kledd i hvitt), den virket interessant, hadde jeg bare hatt noen skikkelige missions. Har pirka litt borti mission-editoren. Virker ganske bra. Oppdatert: Og hva er det egentlig som gjør at "alle" er så misfornøyd med Vietnam-settingen i OFP2? Ønsket de mer "high-tech" utstyr? På grunnlag av egne erfaringer tror jeg det er fordi OFP (erfaringsmessig) gjør seg best når kampene foregår med minst 50-100 meter mellom partene. OFP fungerer ikke like bra i det man kan kalle nærkamp, noe det er nødt til å bli en del av inni den tette jungelen, hvor sikten sikkert ikke overgår 100 m særlig ofte. En illustrasjon av hvordan kamp i igjengrodde områder fortoner seg for meg i OFP: Husker spesielt et oppdrag fra OFP-kampanjen, hvor man skulle ned i en tettgrodd dal for å finne fiendens leir. Det ble ufattelig frustrerende, mistet folk uten å kunne se fienden, og endte med at jeg sendte folkene mine ut som speidere på/over de nærmeste fjelltoppene, fant basen derfra og gikk rundt dalen til leiren. Unngikk sikkert 10-20 fiender slik. Gjennomførte sikkert ikke slik BIS hadde tenkt seg, men fikk i hvert fall fullført det fordømte oppdraget. Men man må ikke glemme at det fins variasjon i alle landskap. Er jo sump-områder osv osv der også. Må da være det ultimate sommerspillet.. ligge der i det tørre gresset og høre insektene summe over hodet? : ) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 de beste map typene i OPF er de som er C&H (Capture and hold) opf-mod miljøet var faktisk de første som kom med sånne maps, lenge før spill som MOH fikk Tug of war, eller BF1942 kom... ganske genialt å tenke på at moddere gjorde det, lenge før alle andre... uansett, det er det som er best, etter min mening, CTF blir for ensformig, og TDM og DM er rett og slett teit... og motstand mot vietnam = fordi det er for monotont terreng + litt moderne utstyr = konge + litt utvannet, samme med WW2... Lenke til kommentar
Zenyth Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har egentlig litt erfaring med at soldater på lang avstand ikke er så bra med tanke på AI de heller. Den beste rekkevidden er vel etter min mening mellom ca 50 og tippe 300? Et av problemene med soldater på langt hold er at sett at de står i 2 grupper, og disse 2 gruppene er adskilt med en avstand på f.eks 200 meter, og du igjen er ca 3-400 meter fra disse igjen, så vil ikke sistnevnte gruppe merke at du begynner å skyte på den første gruppen. Dette er jo noe som bør være synlig fra en avstand på 200 meter. Det er kanskje litt forskjellig i Campaigns, men uansett... Lenke til kommentar
mbst Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Ja, det er sant. Det er et veldig gjennomgående "problem" med AI'en i så godt som alle dataspill.. synd. Håper BIS tenker på slikt i OFP2. De skulle ha reagert på lyder mye bedre. Lenke til kommentar
Zenyth Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Ja, rett og slett. Når man skyter med en rifle så vil dette høres relativt godt, med mindre det er andre lyder i nærheten. Men det finnes jo et utall med etaljer som kan/burde forbedres. Det spørs bare om det er verdt å gjøre disse forandringene. En ting er kanskje at soldater bør kunne plukke med seg mer amunisjon enn de 10 magasinene som soldaten (ikke medics) er laget for å ha. Man kunne f.eks redusere på gå og -løpehastigheten til soldaten dersom han har med seg mer ammunisjon. I ekte krig går det jo faktisk an å ha med seg relativt store mengder ammunisjon, selv om det er mindre praktisk, tyngre osv. Det er en mengde småting som bør fikses. En av de kanskje mest irriterende tingene jeg har vært borti er i et spill der jeg skulle sprenge en tanks med en satchel charge. Da jeg hadde klart å krype bort til tanksen oppdaget AI'en at jeg var der, og naturlig nok vil tanksen da prøve å drepe meg. Det viste seg imidlertid at jeg var for nærme til at den kunne bruke maskingeværet til å skyte meg. Greit nok. Men en tanks bør vel strengt tatt i det minste kunne kjøre over en person? Det som skjedde var at jeg ble liggende med tanksen rett ved siden av meg uten å gjøre noen ting. Hadde jeg satt sprengladningen og detonert den ville jeg dødd fordi jeg var altfor nærme. Hvis jeg hadde plassert den, deretter prøvd å snike meg bort, så ville tanksen kunne skyte meg med maskingeværet før jeg var langt nok borte til å detonere ladningen. Det er ikke det at jeg hadde lyst til å dø fortere, men det blir jo litt for dumt at en tanks ikke klarer å drepe en mann. Jeg har opplevd det en mengde ganger at tanksen bare blir stående rett ved siden av deg. Det kan jo være en smule irriterende etter hvert. Orker ikke skrive om flere mangler for det finnes ubeskrivelig mange. Men tross for dette er jo ofp det desidert beste spillet som noen gang er utgitt. Selv etter å ha sett HL2 videoen er jeg fremdeles sikker i min mening. Det finnes etter min mening ikke noe mer realistisk spill enn ofp. og Marek Spanel er nok ikke helt dum. Så jeg tror vi kommer til å få se et enda bedre spill i ofp2 (i forhold til hva konkurentene kan tilby vel og merke). Nå er det vel egentlig bare å smøre seg med tålmodighet =) Lenke til kommentar
mbst Skrevet 20. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2003 Ha! Det problemet med tanksen kan jeg sverge på at jeg også hadde. Litt for mange ganger. (Det er vel det special ops-brettet som begynner tidlig på morgenen oppå en fjelltopp?) Enig i det med ammunisjonen, selv om jeg må si at det ikke går med så mye ammunisjon på et oppdrag når jeg spiller i hvert fall. Lader vel kanskje en-to ganger alt ettersom. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Zenyth: Jeg husker i et oppdrag hvor jeg plasserte meg selv i en buske og en av mine medsoldater i en annen, vi var ca 100m fra en gruppe Russere. Så åpnet vi ild, og de kunne ikke finne oss, men vi tenkte ikke for mye på T72'n som rundet hjørne og for forbi oss. Inntil den snudde, kom tilbake og elegant kjørte over busken den andre soldaten lå i.. Han døde med et skrik. Av og til hopper tank mannskapet ut av tanken for å bruke maskinpistolene om de ikke får tak i deg på annen måte. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer i AI koden. Håper uansett på enda bedre AI i OFP 2, og er sikker på at det vil komme. Samme med bedre editor og verktøy. Jeg mener å ha hørt fra BIS folkene at verktøy for å lage landskap skal slippes litt senere. Så det kan virke som vi ikke må vente på 3rd party tools denne gangen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 opf2 blir sweeet uansett, AI sucks anyway, nesten uansett hvilket spill...human opposition is the real deal spille på nettet gutter/jenter... Lenke til kommentar
Zenyth Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 antar at tanksen i det oppdraget jeg spilte var programmert til å holde seg på posisjonen no matter what. Sikkert bare en bagatell uansett. En ting jeg veldig gjerne skulle likt å se i ofp2 er litt mer realistisk grafikk på trær hus, vegger osv. Det krever sikkert et mye bedre grafikk kort for å gjennomføre, men ville nok også ført spillet en dimensjon videre. Tanken er at når man skyter på et hus med en tank, så vil faktisk hus bli ødelagt i form av at det løsner murbiter fra huset, og raser sammen, eller etterlater seg et stort hull midt i veggen eller lignende. Og at det i tillegg tillater at man kan skyte en gang til på huset for å påføre det mer skade. Slik det er nå, har hvert objekt, hus, trær osv en fuksjon som gjør at de bare kan ødelegges en gang, og det er det hele. Det ville jo vært mye mer realisisk om man faktisk kunne skyte på en bygning, helt til den var jevnet med bakken. Men som sagt, det krever sikkert en hel del grafikk kraft for å få til.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 slik som blir tilgjengelig i 2004 mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå