steff1232145 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Halloisen:D Jeg har tatt ut plomba på en yamaha dt 50 r 2009 men jeg får bare en toppfart på 75km/t. Jeg har snakket med andre som får de opp i 90 (det var en x ikke r). Jeg har dyset den til 95 drevet den fra 62 til 52 og tatt sperra i cdi-boksen. Men så får jeg ikke høyere turtall en 8500 i 6 giret. Hvis jeg får den opp i ca 10 000rpm så holder jeg nok 80-90 tror jeg. Men er det det at dysa er for stor at jeg ikke kommer over 8500? eller er det noe ant? også har jeg et annet spørsmål. kan man fjerne ''sperren'' på reed ventilen uten å bytte forgasser eller er ikke det noe vits? Endret 30. august 2009 av steff1232145 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Sjekk fargen på pluggen. Husk at det er plombe i luftfilterboksen også. Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 skulle jeg ikke greie 80-90 med bare å ta plomba da? hvor er det plomba i luftfilteret sitter? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 skulle jeg ikke greie 80-90 med bare å ta plomba da? hvor er det plomba i luftfilteret sitter? Kanskje, vet ikke helt, det varierer fra moped til moped. Ta av setet ditt å se om det er en tut som sikker opp øverst på boksen. Er ikke sikkert det er luftfilterplombe på den, er hvertfall slik på derbi. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Vel hvilke plumberinger har du tatt bort? har du tatt bort katalysatoren også? den vil gi deg ca 10 km fortere. Og du har jo drevet ned, du får bedre accs, men igjen dårligere toppfart. Jeg er også ganske sikker på at det ikke er noen sperre i reedventieln, men det er en plumbe i luftfilteret.Hvis du kjøper powerfilter så vær klar over at de ikke tåler vann av en merkelig grunn, men du kan bare lage litt større hull med en kniv. Du sier du har dysa opp til 95. Regner med at du har en 17,5 forgasser. Har denne selv og bare gått fra 78 til 89 dyse. Litt i minste laget, men fungerte helt fint. Angående cdibokser så fungerer de eller så fungerer de ikke. Så tror du har en helt fin dyse. Selv hadde jeg vel bare lagt inn i et effekt anlegg. Blir du tatt så har du uhell og da blir du tatt uansett. og er enklere da og bare bytte anlegget på 10 min, enn å slite med å få inn en 5'er som plumbe. Husker jeg ikke helt feil er vel også R enduro, men X er supermotard. De dekka er vel 5-10 km/t i seg selv. edit: dysa de kan til og med økes tror jeg. Jeg selv hadde alt for liten! Endret 30. august 2009 av Axl91 Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) jeg har tatt bort plombeeringen i svane halsen. katalysatoren har jeg ikke tatt bort, er det den som sitter i enden av lyddemperen? Og ja jeg har drevet ned men det gir meg bedre toppfart ikke accs. De på yamaha senteret der jeg kjøpte sykkelen mente at jeg burde bruke 90 dyse, og at jeg skulle starte med 95 også kanskje gå ned. Og ja dekkene mine er mye større en på en supermotard det var grunnen til at jeg dreva ned. ps spørsmålet mitt var egentlig hvordan jeg kunne få dten over 8500rmp? er det dysa som stopper den? Endret 31. august 2009 av steff1232145 Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Vel var ganske sikker på at det var andre veien angående drev, men men. Siden jeg var veldig usikker på dette med dysa, så hørte jeg meg litt rundt. Fusker sykkelen din? Fra det jeg hørte så skal en uplumbert dt50r ha 102, litt mer med effektanlegg og enda mer hvis du også har større sylinder. Når jeg tenker meg litt om så var eksosanlegget mitt litt uvanelig annerledes, så dropper det med de andre plumbene. Hørt litt rundt og du sier du har tatt ut plumbe, fiksa turtallsperra? altså har du borra den eller? Dysa er nok for liten, og for lite luft. Kjøp deg 96, 98, 100 og 102 se hva som funker best Edit: Vil bare si at speedoptions anbefalte meg feil dyser, så ser ikke bort fra at verkstedet også kan gjøre det med tanke på at du har 09 modell. Mye skjedde i 07 tror jeg. Endret 31. august 2009 av Axl91 Lenke til kommentar
steff1232145 Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 nei det har ikke noe med drevet å gjøre, det var bare info så dere skulle vite det at jeg har drevet den om slik at det passer for det 18'' store bakdekket mitt. og ja jeg har borra turtallsperra i cdi-boksen og er helt sikker på at den er tatt. Og jeg snakka med to stykk inne på verkstedet i yamaha senteret der jeg kjøpte den som jeg vil tro har best peiling når det gjelder min moped men så klart kan det jo være det at de ga meg feil informasjon. Nå skal jeg koble fra den trådløse turtallsperren som jeg har montert på min og sjekke at det ikke er den som ødelegger (selv om jeg tviler på at det er den som kobler seg inn når jeg ikke vil). Også skal jeg sjekke tennpluggen når det blir litt finere vær og se på fargen på den. og eventuelt dysa den enten opp eller ned (kommer jo an på pluggen). og ja den fusker på høyt turtall så jeg hadde trod at det var dysa som var for stor og drokna motoren, men det finner jeg nok ut av når jeg ser på tennpluggen. takk for all hjelpen:D Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Minner om reglene for forumet: Det er ikke lov å trimme registrerte mopeder i Norge. Det enten den skal kjøres på vei eller bane. Edit: Merk at vegtrafikkloven gjelder "all trafikk med motorvogn", altså også på privat grunn.Derfor er det heller ikke lov å diskutere det på forumet. Poster om dette vil bli stengt, og informasjon om trimmingsmetoder eller inngrep slettet. Denne tråden stenges. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg