stiandahl Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har et TV kort (pinnacle) som jeg bruker til å ta opp fra TV til PC. Programmet som følger med, gjør at filene blir for store når jeg tar opp i DVD kvalitet, slik at jeg ikke får brent på en DVD plate. Selv om filmen bare varer i 1t 40min, får jeg ikke plass på en DVD plate. Man skal jo kunne ta opp i to timer. Finnes det et bedre program som gjør at filene blir på riktig størrelse, slik at jeg kan brenne den på en DVD plate? Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Welcome to the wonderful world of DivX! Søk litt rundt med vår gode venn google etter utrykk som ... DivX...GordianKnot....doom9..... så kan du finne koselige programmer som kan brukes til å ta BACKUP av dine allerede kjøpte DVD filmer, DV/TV opptak. Kos deg Lenke til kommentar
Lewie86 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 VirtualDub og Virtual VCR er perfekt for video capture. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 IMO: Cap med VirtualDub og enkod med TMPGEnc for VCD, CCE for SVCD, GordianKnot for divx/xivd. Lenke til kommentar
kpropp Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 CyberLink.PowerVCR.II.v3.0.Deluxe Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg har noen ganger tenkt på å kjøpe meg et tv-kort, men har lurt på om det går an å capture til 'divx' i real-time? noen som har testa? Hvis det ikke går, hva med svcd i real-time? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvis du har maskinkraft nok til det, så går det nok. Men det er ikke særlig smart mhp på kvalitet. En-pass CBR gir et vesentlig dårligere resultat enn f.eks 2-pass VBR. For SVCD er 4-pass akkurat passe, IMO. Lenke til kommentar
stiandahl Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg skal ikke komprimere til DivX, VCD, SVCD e.l. Jeg skal ta opp i DVD kavlitet og brenne i DVD kavlitet på en DVD plate. Trenger derfor et program til å ta opp fra TV, video og satelitt i DVD kvalitet. Jeg har program til å brenne til DVD brenneren. Har forøvrig en P4 2,4 GHz med 1 GB minne, så maskinkraft er det nok av. Lenke til kommentar
gustav Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Programmet Windvr 2 fra InterVideo http://www.intervideo.com/jsp/Home.jsp gir veldig gode bilder i DVD-kvalitet. Du kan laste ned en prøveversjon fra hjemmesiden. At du ikke får plass til en film på 1t og 40 min på en DVD-plate skyldes at opptaket er gjort med for høy bitrate. prøv å redusere bitraten (bitfrekvensen) til til 4000 kb/sec. Du får helt fin kvalitet hvis kilden er bra. Da får du plass til ca to timer film. En bitrate på 8000 gir ca 1 time film pr DVD-plate. Men det kommer litt an på hvordan lyden er enkodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå