Gå til innhold

Ny kabel gir bedre bilde = sant?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Eizo Flexscan F77 som jeg bruker en standard vga kabel (hvor den ene kabelenden er litt "most", men den fungerer)

 

Bak har jeg 5 runde innganger (green, red, blue, h.sync, v.sync) som ligner litt på ingangen på en tv hvor man putter inn en tv-antenne.

 

En person hos Digital Impuls sa at disse ingangene vil gi bedre bilde og annbefalte en kabel de hadde til ca 250kr.

 

Vil jeg få bedre bilde ved bruke disse inngangene? (har Raedon 9500 skjermkort)

 

Har også en port som heter "Maintenance port". Hva brukes denne til?

 

Burde jeg investere i en ny skjermkabel? - og evt hvilken... (helst ikke for dyr)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Viewsonic P95f. Har kjøpt en slik BNC kabel. Hadde vel forventninger om at bildet skulle bli litt bedre, men den gang ei :-? . faktisk så merket jeg ingen verdens forskjell. Så min mening er at det er helt unødvendig å bruke penger på slike kabler.

 

Kan legge til at jeg kjører 1280x1024. Men hvis jeg husker rett, så tror jeg at man må opp i veldig høye oppløsninger for å se noen forskjell.

Lenke til kommentar

Det blir ikke noe bedre av å ha signalene delt opp i flere plugger, må forsåvidt være semdt i forskjellige kabler hele veien. Tror heller ikke det finnes noen skjermer som sender ut BNC. Ville tro at det er en fordel å dele opp signalene og bruke BNC hvis kablene skal trekkes langt. Kan da skjermes bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...