Heatsink Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg vet ikke helt hvor langt vi er kommet i rimelig teknologi til å dele opp et nettverk så jeg spør her. Det har seg slik at jeg deler internett med to andre hybeler, og folk viser generelt lite interesse til å ta hensyn til andre brukere. Det er alltid en eller annen som skal kjøre et fildelingsprogram eller lignende, som gjør andre aktiviteter på nettet, spesielt spilling, håpløst. Linjen er noe sånn som 4500/512. Det jeg ser etter er da en løsning som gjør at jeg kan begrense, eller garantere, en del av linjen til de ulike brukerne/portene. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Set en max belastning på tilkobling på rutern kan du også gjøre. Ca. 100 i opplasting per oppkobling(mindre kan bli plagsomt, veldig plagsomt)? I nedlasting setter du den så alle til omtrent en hver tid har pen nok linje(4500 / 9 = 500 hver, noe som er dugelig men såvidt tregt). Hvet ikke ikke hvor mange dere er. Vis dere er 3-4 holder det med 1000 ned til hver, vis dere er 5-6 hold dere rundt 600-700. Alt stilles inn ved ruter? Men ville anbefale max 100 i opp til alle uansett, siden torrent seeding lett dreper linja med max i opplasting. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Står at de er 3 stk totalt i førsteposten. Det du vil ha er jo en setting hvor maks linje brukes til enhver tid. Mao om det kun er 1 pers online så bruker vedkommende hele linjen. Om det er 2 personer online og den ene surfer i vanlig nettbrowser av og på, vil halve linje bli tildelt hver gang en side refreshes, ellers vil den andre få alt (om vedkommende har mulighet til å bruke full linje). Satte det litt på spissen der, men du fatter jo. Ellers vil dere jo maks få 1/3 hver uansett. Og det kan bli kjipt om 2 stk er vekkreist.. Kan ikke dette stilles inn på ruteren? Du skriver at dere deler hybel, men har du tilgang til ruteren også? Antar du trenger dette om du skal kunne stille inn slike innstillinger. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Ruteren vi for øyeblikket bruker har ingen mulighet til å begrense brukerne, så det er vel der jeg må starte. Du skriver at dere deler hybel, men har du tilgang til ruteren også? Antar du trenger dette om du skal kunne stille inn slike innstillinger. Hyblene er over tre etasjer, og nettverksutstyret står tilfeldigvis i min etasje. Endret 30. august 2009 av Heatsink Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 en gammel pc så slenge i et par nettverkskort så kjøre software router blir vell billigste/enkleste måten og fordele nettet på. får litt ekstra kos som seperat dhcp til hver bruker og separert det i 3forskjellige nettverk. så kan du evnt sette døgnbasserte regler for bittorent så det kan f.eks bruke maks 30% når alle er hjemme, men når folk på skole/jobb kan bruke mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå