surfer86 Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 paranoid:/home/frankcc# apt-get install amsn Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done The following extra packages will be installed: libvorbis-dev libvorbis0a libvorbisenc2 libvorbisfile3 python2.2 sox tcl8.4 tk8.4 The following packages will be REMOVED: libavcodec-dev libavcodec0 libvorbis0 libxine0 mp3blaster mplayer-686 The following NEW packages will be installed: amsn libvorbis0a python2.2 sox tcl8.4 tk8.4 3 packages upgraded, 6 newly installed, 6 to remove and 117 not upgraded. Need to get 5066kB of archives. After unpacking 4985kB will be used. Do you want to continue? [Y/n] paranoid:/home/frankcc# som dere sikkert ser så vil apt fjerne " libavcodec-dev libavcodec0 libvorbis0 libxine0 mp3blaster mplayer-686 " når jeg skal installere amsn dette vil jeg selvsagt ikke, hva som er feil her? Lenke til kommentar
styggen Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Du vil installere amsn. Den trenger spesifikke - nyere - versjoner av pakker du allerede har. De gamle og nye kan ikke eksistere samtidig, ergo må de gamle fjernes. Andre pakker som er avhengige av de gamle versjonene må også fjernes. Ergo må du få tak i oppdaterte versjoner av disse. Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Du vil installere amsn. Den trenger spesifikke - nyere - versjoner avpakker du allerede har. De gamle og nye kan ikke eksistere samtidig, ergo må de gamle fjernes. Andre pakker som er avhengige av de gamle versjonene må også fjernes. Ergo må du få tak i oppdaterte versjoner av disse. kan jeg gjøre dette med en enkel kommando? Lenke til kommentar
styggen Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg går ut fra at 'libXXX'-pakkene som deinstalleres brukes av mp3blaster og mplayer. Prøv : apt-get update apt-get install mplayer apt-get install mp3blaster Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Jeg går ut fra at 'libXXX'-pakkene som deinstalleres brukes av mp3blasterog mplayer. Prøv : apt-get update apt-get install mplayer apt-get install mp3blaster er allerede nyeste version. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå