aleks2 Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Heisann! Jeg har en Compaq deskpro Pentium 2, 350MHz, 288Mb SD-Ram (PC100), 60GB HD. Jeg har tenkt til å kjøpe nytt skjermkort fordi mitt nåverende (ATI-3D rage pro Turbo AGP) ik er det beste med hensyn til spill o.s.v.. Er det noen som har anbefalinger til gode skjermkort som gjør at jeg kan spille de fleste av dagens nye spill..? (ikke så altfor dyre skj.kort) "middels PC, middels skjermkort" Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Anbefale Gainward GF 2 Ti 500Xp til kr 1666 på komplett.no Ska bestille dette selv..en test at GF2 Ti 450 kortet finner du på hardware.no :smile: Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Hvis jeg hadde vert deg så ville jeg satset på et GeForce2 kort. Det er billig, og ikke så veldig krevende prosessor krevende kort. Det som skjer med et GeForce3 kort,er at prosessoren din kommer til å sakke ned skjermkortet slik at det ikke får ytt fullt ut. Lenke til kommentar
aleks2 Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Takker for tipsene... eller andre folk, hva er spesifikasjonene til GF2 kortet, og passer d til maskinen min (PC100 ram) Er det rimeligst å kjøpe dette fra komplett eller hva? Jeg har jo fra før et ATI 3d rage pro turbo AGP fra 98, men dette er vel ik d beste kortet, tror du jeg merker store forskj. hvis jeg kjøper GF 2?? Hvilke spill kan jeg isåfall spille med dette nye skj. kortet? CS, Hitman?? El må jeg kjøpe ny prosessor oxo for å spille disse? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Jeg kjørte en periode GF3 Ti200 på min 350MHz. Så lenge spillet krever mer en 350MHz CPU, går det sikkert tregt. Men det jeg opplevde var at et spill som krevde 450MHz CPU hakket i 800x600. -Når jeg satt oppløsningen til 1024x768, hakket det like mye. Så jeg satte oppløsningen til 1600x1200 med alle effekter på fullt (Hardware T&L) og masse greier, det hakket nøyaktig like mye.¨ Så grafikkortet hadde ingenting med saken og gjøre. Det kjørte unna uten problemer.. Lenke til kommentar
aleks2 Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Hvor er det best å kjøpe GF2 skjermkort a, og hva ligger prisen på? Eller er det andre heftige (?) skjermkort til rundt tusenlappen på markedet...? Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: Så grafikkortet hadde ingenting med saken og gjøre. Det kjørte unna uten problemer.. Som han sier, så er det prosessoren som blir flaskehalsen i systemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå