Gå til innhold

Sanger som gir deg gåsehud

kris98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hører ikke på dårlig musikk, men noen få sanger er flere mil over alt annet. Tar det i en spoiler.

Se filmen hos Youtube

King Diamond - Midnight / Puppet Master

(dette er introen og den første sangen til platen Puppet Master)

Se filmen hos Youtube

King Diamond - Black Horsemen

(siste sangen på platen Abigail, om man ikke tar med bonussporet Shrine. Vanvittig bra avslutning på et av de beste albumene noensinne. Teksten er ganske meningsløs om man ikke har fått med seg resten av albumet, men sangen er og blir en klassiker.)

Se filmen hos Youtube

Alestorm - Captain Morgan's revenge

(de har mange bra låter, men denne var den første låten deres jeg hørte. Jeg var hekta fra første runde og hørte den utallige ganger før jeg fikk platen. Nå har jeg begge platene deres pluss EP-en Heavy Metal Pirates, og alt er selvsagt på PC og telefon.

Lenke til kommentar

Forever av Kamelot , studioversjonen, er mye bedre enn live versjonen. Det er mye mer kraft, sterkere rytme og mye mer fokus på bassgitaren. Live hørtes den ut som en pop-sang.. Men Forever gir meg gåshud, sammen med denne..

Se filmen hos Youtube

Sugen versjon da, men hvis du laster den ned, spiller totalt full lyd, omg..

Også en annen en av Kamelot er The Fourth Legacy:

Se filmen hos Youtube

Den tar av når du trener og skal løpe opp en bakke elns.. skru på sangen og du er oppe på null komma niks:P

Ellers digger jeg Nine Inch Nails Hurt! Live altså, studio suger.

Lenke til kommentar

Bolero - Ravel

Anbefales på det sterkeste :) ( Desverre er ikke lydkvaliteten av den beste, men fortsatt får jeg gåsehud. ) For de spesielt interesserte er vell Royal Philharmonic Orcestra sin fremføring v. Adrian Leaper den beste.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...