Gå til innhold

Ny LCD-TV (LG, Samsung, 40", 42")?

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal kjøpe ny LCD-TV, og er litt usikker. Har ikke tenkt å legge ut så mye penger, da jeg vet at man får ganske mye for fem til seks tusen nå til dags.

Egentlig står valget mellom LG 42" og Samsung 40" , men jeg er åpen for andre forslag. Om det er 40" eller 42" spiller egentlig ikke så stor rolle.

Den skal hovedsakelig brukes til filmtitting og kanskje konsollspilling (PS3).

Takk for eventuelle innspill,

Mvh,

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal selv kjøpe meg ny lcd-tv, og jeg har tenkt å kjøpe LG Lh4000.

Så jeg vil i hvert fall anbefalle den LG'en ;)

Du får 1080p og hele 100hz, mye tv for pengene det!

Den Samsungen er sikkert flott den også, sier ikke det, men skal du først kjøpe deg ny tv burde den ha 1080p og 100hz.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Det har vært en rekke diskusjoner rundt viktigheten av 1080P og selv om det faktisk legges frem blindtester så er det enkelte som ikke vil bikke mot det faktum at forskjellen er forsvinnende liten. Ved vanlig sitteavstand kan du ikke se nevneverdig forskjell på full hd og hd ready. Dette kan du enkelt teste selv ved å sette på tv å bevege deg sakte bort fra skjermen. Du vil fort se at bildet myker seg betraktelig for hver meter du går...

En annen viktig ting er at en hd-ready tv som regel takler analoge signaler bedre enn en full hd tv. Dette kan enkelt forklares med at en hd-ready tv må skalere langt mindre enn en med full hd. Nitti prosent av det materialet vi ser på tv i dag kommer fra en lavt oppløst kilde som vanlig tv eller rett og slett en dvd. De tv sendingene som vises i hd er som regel 720P og enkelte ganger 1080I, men full hd er de altså sjelden.

Hvis det er film og tv som er hovedfokus så er en hd-ready tv som regel like god som en med full hd.

For å ta det enda lenger som vil ofte en hd-ready plasma vise et mer detaljert hd bilde enn en full hd lcd. plasmaskjermen har større fargebredde, høyere kontrast, bedre sortnivå og ikke minst viser den flere detaljer i de mørke delene av bildet. Noe som igjen gir selve bildet langt flere nyanser enn mange lcd skjermer.

Mange om ikke alle våre holdninger kommer fra hard markedsføring og slikt stemmer ikke alltid helt med virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...