Gå til innhold

Standard prosessering (batch) i Photoshop og innsetting av vannmerke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har laget en ”action” i Photoshop CS2 som forminsker bilder, samt setter inn et vannmerke i nedre delen av bildene. Måten vannmerket (bildet) blir satt inn på er via ”File - Place". Det fungerer stort sett bra, men på noen bilder som fra før er forminsket til en annen oppløsning, så blir det innsatte vannmerket forskjøvet/feilplassert til de grader. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan unngå at det skjer, eller må jeg bite i det sure grønne eplet og etterbehandle disse manuelt? Ved bruk av place funksjonen så benytter den tydeligvis statiske koordinater, noe som er problematisk med bilder som har en annen oppløsning enn det action skriptet ble tatt opp fra. Egentlig hadde jeg håpet at funksjonen var såpass smart at den dynamisk satte inn bildet/vannmerke ved å prosentvis beregne seg frem til koordinatene, men der tok jeg grundig feil!

Forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslaget!

Dessverre ser det ut til at akkurat det samme skjer selv om vannmerket/bilde er en god del større enn bildene som skal prosesseres. Problemet oppstår med bilder som har annen høyde og bredde enn ”standardoppløsningen” jeg benytter.

Dette er i alle tilfeller bilder som er beskjært på forhånd (pga. feil utsnitt o.l.).

Er eneste løsning å manuelt behandle/prosessere de i ettertid? Hm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...