Pizzaen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hei. Skal kjøpe meg en AMD Phenom II X4 955 Black Edition om et par dager også har jeg tenkt og overklokke den. Jeg ser på nettet at de fleste greier 3,8, men jeg finner ikke ut om det er med en standardkjøler eller med en annen kjøler. Her er eksempler på plasser jeg har sett at de har greid det, tomshardware.com også overclockersclub.com. Noen som vet om de bruker standardkjøler eller en ny en? Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Tviler på at de bruker stock. Kan godt vær du kan klare 3.8GHz med stock kjøler, men det er nok ikke å annbefale, med tanke på varme osv. Hadde jeg vært deg, hadde jeg innvistert i en ny kjøler Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Er ikke AMD sine kjølere mye bedre en Intell sine? Og hvor langt ca. kommer jeg med den vanlige kjøleren? Og viss jeg finner ut at jeg kjøper en ekstra kjøler, hva anbefaler du? Helst ikke så dyrt. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Bla noen sider tilbake i posten. http://www.tomshardware.com/reviews/overcl...ium,2366-4.html Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Dark Knight fra Xigmatek er et ekstremt godt valg i forhold til pris Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Er dette en bra kjøler? Edit: Eller eventuelt denne? Endret 30. august 2009 av Pizzaen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Ville av de to gått for Scythen. Både pga pris, tilgjengelighet og tidligere erfaringer med Scythe Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Hvor langt sånn ca. kommer jeg med stock kjøleren? Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Er i grunn veldig vanskelig å si, siden nesten alle prosessorer trenger forskjellig volt for å oppnå den rette frekvensen. Så du må vell bare teste selv. Sette deg en temperatur grense som ikke er i grenseland, teste å klokke litt. Kjør en stabilitets test i 10min ved vær økning av fsb eller volt og se hvor varmt og/eller ustabilt det er. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Det som er er at jeg ikke har kjøpt PC-en enda Så jeg har ikke så mye å teste på enda Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Generelt kan man si en enkel ting; Stock-kjølere suger. Du kjøler dårlig men bråker som et jetfly. Jeg anbefaler på det sterkeste å kjøpe med en ny kjøler. Du vil i 9/10 tilfeller få bedre temperaturer og mindre støy Endret 1. september 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå