H09I6AN Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Tenkte det kunne være litt greit med en egen tråd ang. røyking av sigaretter, tobakk, sigar, og pipe, så tar sjansen på å lage en ny tråd. Har du spørsmål/innsyn ang. røyking, kan du poste dem her. Litt generell info: Røyking - Wikipedia Tobakk Sigaretter Sigarer Nordmenns Røykevaner Røykeloven Lungekreft KOLS Passiv Røyking Jeg får begynne: Hva er konsenkvensene hvis en mindreårig blir tatt for å kjøpe tobakk? Endret 30. august 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Fint det ble lagd en tråd om dette Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 For å svare på trådstarters spørsmål: Trur ikke den mindreårige vil få noen konsekvenser, det er selger som vil bli straffet. Aner ikke hvilken straff selgeren vil få though. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Ikke no straff for personen under 18 år, var en tråd om det ett eller annet sted på forumet for en stund siden Endret 30. august 2009 av GrevenLight Lenke til kommentar
Sink Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hvorfor begynner folk å røyke? Eventuelt, hvorfor begynte du å røyke? Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg var 13 år gammel og begynte fordi alle andre gjorde det og tenkte det var "kult". Angerer bittert nå. Har prøvd å slutte flere ganger, men har ikke klart det. Det mest med psyken å gjøre. Er sånn at jeg føler at jeg må ha en røyk, hvis ikke veit jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg Selve suget etter en røyk fysisk tror jeg ikke er et såå stort problem for de som vil slutte i forhold til det psykiske. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Jeg syntes det er deilig å kunne ta seg en tur ut og "trekke litt frisk luft" nå og da Syntes i tillegg lukta og selve røyken bare er herlig Ps. jeg har tidligere hørt folk si at det er enda farligere å ikke trekke ned enn det er å trekke ned. Dette høres nok så rart ut for meg, men er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg var 13 år gammel og begynte fordi alle andre gjorde det og tenkte det var "kult". Angerer bittert nå. Har prøvd å slutte flere ganger, men har ikke klart det. Det mest med psyken å gjøre. Er sånn at jeg føler at jeg må ha en røyk, hvis ikke veit jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg Selve suget etter en røyk fysisk tror jeg ikke er et såå stort problem for de som vil slutte i forhold til det psykiske. Nikotin er det Fysisk mest avhengighetsskapende stoffet som er mulig å få tak i. Det stimulerer til ekstra dopamindannelse, som kroppen raskt venner seg til, og dermed vil ha mer av. Verken heroin, morfin eller kokain kommer i nærheten av nikotin når det kommer til fysisk avhengighetsskapelse. Det psykisk mest avhengighetsskapende stoffet er Kokain, og det kommer nok mest sannsynlig av "lykken" man opplever under kokain-rus som gir en et ønske om å gjenta rus-økten "bare 1 gang til.." hver gang. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Første gang var vell i 7. en gang, men begynte ikke skikkelig før ret før sommeren i år. Gikke tom for snus Jeg liker ikke å gå å røyke. liker helst å sitte meg ned nyte utsikten og ta livet med ro. noen som føler det på samme måte? PS: Bra tråd Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jaaaaa! Det er smud med en sigg og kaffe og bare ta det heeeelt rolig Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Første gang var vell i 7. en gang, men begynte ikke skikkelig før ret før sommeren i år. Gikke tom for snus Jeg liker ikke å gå å røyke. liker helst å sitte meg ned nyte utsikten og ta livet med ro. noen som føler det på samme måte? PS: Bra tråd Noe det samme her. Noe av det beste jeg veit er å sitte med en øl og røyke sammen med kompiser på verandaen en kveld. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Jeg liker ikke å gå å røyke. Liker helst å sitte meg ned nyte utsikten og ta livet med ro. noen som føler det på samme måte? Føler med deg, broder... jeg elsker å sitte her og nyte synet av sørlandet, med det flotte havet, og landskapet, men det er en bonus med sneipen i kjeften mens man nyter utsikten. Det får meg til å slappe ekstra godt av Endret 30. august 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=705859 Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Der var det en røyketråd, ja.. Endret 30. august 2009 av TheIdanator Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) >< Jeg har jo vært i den tråden før også.. Hadde helt glemt den Edit: kunne vel slått dette sammen med den andre tråden i stedenfor å bare stenge..? Endret 30. august 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Der var det en røyketråd, ja.. Ja. Men den er plassert på OT. Og den presisterer "Ingen moralprekener!" og "Dette skal ikke bli en tråd der man diskuterer hvor farlig røyk er! Altså ikke noe røykere vs. antirøykere" - En "kosetråd" Denne tråden ser derimot ut legge frem konsenkvensene ved bruk av tobakk. Mer fakta og ikke akkurat en "kosetråd". Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hvorfor begynner folk å røyke? Eventuelt, hvorfor begynte du å røyke? Jeg startet pga. det var det som fungerte mot min ADHD, medisinene gjorde det bare verre mens røyken roet meg ned og har gjort slik at jeg har ADHD'n under kontroll nå Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Jeg har røyka i 40 år......nå har jeg KOLS og astma, 32% lungekapasitet og i dårlig form. Får lungebetenelse med jevne mellomrom. Jævlig, spør du meg. Jeg sluttet å røyke etter jeg fikk diagnosen i mai i år men jeg burde aldri ha begynte med det da jeg var 21 år gammel. Jeg pleide å gå lange turer før men i dag er det en prestasjon om jeg klarer 100 meter uten pause. Jeg sykklet mye, vekta lå på 65 kg, spiste alt jeg kunne.....nå klarer jeg ikke 2 km uten å miste pusten og vekta er opp til 85 kg. Da jeg vokste opp det var tøft å røyke......i dag er det ikke tøft å være som meg. Jeg er redusert og føler meg som en gammel gubbe. Så til dere som røyker eller som skal begynne med det.....belønninger venter på kø, KOLS, lungekreft, astma, høyt blodtrykk, lav potens, tungpusten......og tobakksarvingene som gliser i VG. Kronen på verket er KOLS og lungekreft. For de helt unge, potensen forsvinner. Det finnes ikke behandlig, kun lindring. Jeg puster inn steroider 3 ganger om dagen....tenk det uten mulighet til å trene. Jeg er opp i årene men de unge som må begynne med steroider vil merke konsekvenser mye mer enn meg. De blir døpt om til Annabola. Ikke tøft når du sjekker opp verdens vakreste for å drikke te sammen med henne. Payback time heter det. Endret 3. desember 2009 av Indian Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Jepp, føler lite sympati med folk som har røyket i ørten år. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Grunnen til at eg byrja, og røyker avogtil er simpelthen nikotinavhengigheit av andre tobakkprodukter - då i hovudsak snus. På fest røyker eg mykje, men ellers blir det ikkje allverda. Personleg tykkjer eg det er herleg, og at det er skadeleg for meg er egentleg og grett. Det er destruktivt, bryt meg ned, då går det fortare å bli ferdig med elendigheita Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå