tpetrine Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Heisann. Jeg studerer juss, og er halveis inn i studiet. Nå har det seg slik at fortrinnsvis jeg har kommet på idèen om å starte en nettside, og tenkte å få med meg et par medstudenter. Det jeg lurer på er følgende: -Jeg har funnet et domene, som både er ledig og som samtidig vil passe vårt image og forretningsidè. Er det bare å kjøpe domene på domene.no, og deretter starte nettsiden? Må det registreres i Brunnøysund med en gang, eller kan dette vente? -Idèen er at det skal virke som en form for rettshjelp, men målgruppen vil være av den yngre garde. Det vil ikke utelukkende være juridisk bistand som ytes, men også hjelp på områder som ungdom/nystartede studenter generet har den dag i dag. Kan vi ta betalt for denne type hjelp, dersom vi senker prisene til f.eks 200,- timen, noe som vil utkonkurrere endel andre aktører? Eller er vi påbelagt å ha fullført mastergrad i juss? -Tanken er at det fortrinnsvis skal starte som en nettside, men dersom klientene ønsker å treffes fysisk, så må vi jo ha lokaler. Er man i så fall påbelagt å ha egne lokaler, eller kan man benytte seg av steder å møtes etter eget ønske? Takk. Lenke til kommentar