tpetrine Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Heisann. Jeg studerer juss, og er halveis inn i studiet. Nå har det seg slik at fortrinnsvis jeg har kommet på idèen om å starte en nettside, og tenkte å få med meg et par medstudenter. Det jeg lurer på er følgende: -Jeg har funnet et domene, som både er ledig og som samtidig vil passe vårt image og forretningsidè. Er det bare å kjøpe domene på domene.no, og deretter starte nettsiden? Må det registreres i Brunnøysund med en gang, eller kan dette vente? -Idèen er at det skal virke som en form for rettshjelp, men målgruppen vil være av den yngre garde. Det vil ikke utelukkende være juridisk bistand som ytes, men også hjelp på områder som ungdom/nystartede studenter generet har den dag i dag. Kan vi ta betalt for denne type hjelp, dersom vi senker prisene til f.eks 200,- timen, noe som vil utkonkurrere endel andre aktører? Eller er vi påbelagt å ha fullført mastergrad i juss? -Tanken er at det fortrinnsvis skal starte som en nettside, men dersom klientene ønsker å treffes fysisk, så må vi jo ha lokaler. Er man i så fall påbelagt å ha egne lokaler, eller kan man benytte seg av steder å møtes etter eget ønske? Takk. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Selv om egentlig du kanskje burde kunne dette bedre enn meg, så prøver jeg å komme med mine "synser"... Så lenge dette er noe du skal tjene penger på, må du registere det som en bedrift. Om det er noe tak på hva du kan gjøre uten å registere vet jeg ikke. Forsovet, godt mulig at du bare er skattepliktig. Tipper egentlig det er skatte etaten som er mest interesert Når det gjelder å ta betalt for rettshjelp, så er det selvfølgelig lov (skulle jeg tro) men det er jo viktig at den hjelpen dere bidrar med faktisk er korrekt! Og at dere er tydelig på bakgrunnen deres og begrensningen i hjelpen. Dvs at dere ikke stiller opp i rettsak eks. Det med rettshjelp vil jeg si at er en vanskelig ting å bistå med, da det er så utrolig mange måter å se på en sak. Det finnes veldig ofte en omvei rundt regelen og det kan være vanskelig å sette seg inn i saken/problemet folk har.. Jeg ville ikke hoppet ute det markede, men hvis dere føler dere har kompetanse til å faktisk bistå folk, så skal ingen nekte dere i det. Jeg ville forsovet tatt fastpris per konsultasjon, per time blir vanskelig (så fremt dere ikke tar fysiske møter..) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 hvis du skal ha et .no-domene så må disse knyttes til et norsk organisasjonsnummer. registrering av selskapet kan gjøres her. skal det være et hvilkent som helst annet domene så trenger dere ikke starte et firma for å få registrert dette. Lenke til kommentar
avalaker Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 hvis du skal ha et .no-domene så må disse knyttes til et norsk organisasjonsnummer. registrering av selskapet kan gjøres her. skal det være et hvilkent som helst annet domene så trenger dere ikke starte et firma for å få registrert dette. Er det ikke noen regler for .com? mulig jeg tar feil her Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 .com-domener er tilgjengelig for alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå