Gå til innhold

Siste sjekk av spille PC til 10k

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå satt sammen en PC som jeg har tenkt og bygge selv. Den skal for det meste brukes til spilling (Crysis, Far Cry 2, COD5 osv.), også skal den brukes til og se mye HD i 1080p og litt virtualisering. Skal også overklokke prossesoren og skjermkortet ganske mye. Har tenkt og kjøpe 4GB ram til også en litt bedre CPU-kjøler litt senere, men har begrenset med penger akkurat nå.

Dette er PC-en jeg har tenkt og kjøpe:

Skjerm: BenQ G2020HDA

Kabinett: Antec Nine Hundred

Strømforsyning: Corsair TX 650W

Hovedkort: Gigabyte GA-MA770T-UD3P

Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4890 Toxic

RAM: Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB (2 x 2048 MB)

Harddisk: Samsung Spinpoint F1 1 TB

CD/DVD: Samsung SH-S222A

Trådløst nettverkskort: Linksys WMP54G

Mus og tastatur: Microsoft Wireless Desktop 3000

Handlevogn.

Jeg har gått over så godt jeg kan, men i tilfelle jeg har dritti meg ut, passer delene sammen? Er det noe du ville gjort anderledes? Dette er akkurat så mye penger jeg har nå, så ikke kom med forslag om dyrere komponenter, uansett om det bare er en hundrelapp. Har ikke tenkt og vente på i5 så ikke begynn og styr med det.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om Gigabyte GA-MA790XT-UD4P støtter CF, men det blir 350kr ekstra. Tror egentlig jeg ikke kommer til og kjøpe et skjermkort til. Er det noen andre ulemper med det kortet?

Finnes det et kort som støtter CF, men som er litt billigere en Gigabyte GA-MA790XT-UD4P?

Lenke til kommentar

Vel det er bare Amentio som har nesten alle varene. De har ikke skjermkortet - det har vel ingen? Amentio har dette skjermkortet og da har du allerede 350,- til bedre hovedkort. Jeg er enig med Osse og Program at du bør ihvertfall ha støtte for CF. 350, kr er ca 3% av kjøpesummen - det er merkelig å spare på det.

Du trenger forsåvidt ikke prosessoren heller - hvis det er optimal ytelse du skal ha - for minst mulig penger. Pehenom II 720 drar HD4890 like greit og koster ca 7-800,- mindre. Intels E8400 hadde vel egentlig også vært et alternativ - billigere og minst like bra til gaming. Spesielt hvis du ikke engang vurderer 2 stk skjermkort i oppsettet, så er PII720 og E8400 mye bedre kjøp moneywise...

Lenke til kommentar

Du trenger ikke mer en 4gb ram ville nå jeg tro. Når du starter windows bruker du mellom 200-300mb ram. Et spill alene bruker mellom 500 og 1500mb ram. Windows vista bruker vel 1gb ram eller mer.

Så da er en ofte over 2gb ram, ergo er det anbefalt over 2gb, dvs 4gb ram, billig og dual. 4gb ram er overkill eller for folk som vet hva de trenger rammen til.

Det holder som regel med 1 high-end kort i maskinen til normal spilling på grei høy trafikk. alt etter hvor høy oppløsning du skal ha. Skal en kjøre storskjerm så er det greit med skjermkort ifra Mars o.l.

Lenke til kommentar

Det er en god pc du har satt op, men langt fra et godt gameroppsett til den prisen. Selv om 4890 er et meget kraftig skjermkort, er det ikke i nærheten av å kunne utnytte kraften i en phii955, i tillegg kan du lett klokke cpu'en opp til 3,8 ghz, noe som gjør at skjermkortet er rett og slett ikke kraftig nok, og i tillegg kan du ikke øke grafikkytelsen uten å skifte til et kraftigere grafikkort. Dersom du ønsker et maksimalt gameroppsett for samme sum er det ikke vanskelig, du må prioritere hva som er viktigst for deg. Skal kopiere hadlevogna, optimalisere for ytelse og utvidelsmulighter og gi pokkern i deler som ikke gir annet en visuell effekt.

Dette gir deg samme ytelse men også mulighet for CF og bedre utvidelsesmulighter

Dog med litt til endringer er det faktisk rom for en kraftigere grafikkløsning med noen mindre endringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...