gimle12 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 hei! jeg har en del problemer med det trådløse nettet her hjemme, har tilsammen 3 stasjonære og 3 bærbare (får snart en bærbar til) i huset. Alle de bærbare som går over det trådløse kommer innpå, men ikke den ene stasjonære (de andre går via kabel). Det har vært en del problemer med nettet før, men da hadde den pc-en nett, men så kortsluttet nettet og etter det har jeg ikke kommet innpå. Den finner nettet, holder på å koble til, men så "mister" den forbindelsen og starter på nytt med å koble til nettet, selvom det står at forbindelsen er oppe i 60-70%. Har også en Playstation 3 i samme rom som også har problemer med å komme innpå nettet.. Nettverks router: Edimax Program til trådløst: ZDWlan Utility Noen som har en ide om hva det kan være? tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det blir litt gjetting her. Det første er at det kan være støy. Prøv å bytt kanal i routeren. Prøv f.eks kanal 1 og deretter kanal 13 for å utelukke støyproblemer. Hvilket operativsystem har du på PC? Bruker du WinXP så kan det være at det ligger inn feil krypteringsnøkkel eller at den velger Wireless Zero Config framfor ZDWlan. Lenke til kommentar
gimle12 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 jeg bruker WinXP, men jeg bruker routerens eget program til nettet. Hvis jeg prøver med Winxp sin så får jeg ikke opp noen nett, så tror den velger ZDWlan. Høres sikkert veldig grønn ut nå, men hvordan skifter jeg kanal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå