NorvegianDad Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Var inne og så på noen priser på nytt HK hos amentio, der sto det at hvis man oppgraderte HK så måtte man kjøpe ny lisens hvis man ikke hadde FPP fra før, stemmer det? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det kommer an på hvilken lisenstype du har kjøpt, og grunnen til HK byttet. Har du kjøpt en OEM Windows lisens, er denne låst til den maskinen du installerte denne på. Du kan ikke flytte denne lisensen til en annen maskin. Dersom du bytter HK fordi det er feil på det, til et likt eller tilsvarende HK, kan du flytte lisensen over. Bytter du til et annet HK av en annen grunn (feks. for å oppgradere), kan du IKKE flytte OEM lisensen til det nye hovedkortet. Har du derimot en Retail lisens av Windows, kan du flytte den så ofte du vil, med begrensningen i at du kun kan ha det installert på en maskin om gangen. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 ok, takk for kjapt svar. Så hvis HK mitt krasjer og jeg kjøper meg et nytt idag som meget høyt sannsynlig vil være en del bedre, så må jeg ut med ny lisens..? Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Ja, det blir på samme måte som om du skulle ha kjøpt en ny PC, altså ny lisens (såfremt du ikke har en Retail lisens). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå