tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Og ryktene sier en crop på X-1.45 Det tror jeg vi kan være rimelig sikker at ikke stemmer. Tom Lenke til kommentar
festen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Og ryktene sier en crop på X-1.45 Det tror jeg vi kan være rimelig sikker at ikke stemmer. Tom Det er ikke umulig. Canon har lenge ligget etter her. Kanskje de ønsker å skifte format. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det er ikke umulig. Canon har lenge ligget etter her. Kanskje de ønsker å skifte format. Det er flere grunner til at det lite sannsynlig at Canon endrer størrelse på crop format. Den største grunnen er at EF-S optikken er optimalisert for 1.6x. I tillegg må de designe nye lukkere og speilmekanismer. Tom Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 de ryktene jeg har sett sier at de har funnet ut at 1.45 skal være grensa for hva EF-S optikken klarer, og 18MP på 1.45 crop skal visst gi omtrent samme pixeltetthet som 50D har.. mener også å ha sett noen rykter om at når EF-S objektiver er koblet til, så vil det bli croppet til 1.6 format i kameraet, slik at man får 15MP istedenfor 18..(?) Lenke til kommentar
festen Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) de ryktene jeg har sett sier at de har funnet ut at 1.45 skal være grensa for hva EF-S optikken klarer, og 18MP på 1.45 crop skal visst gi omtrent samme pixeltetthet som 50D har.. mener også å ha sett noen rykter om at når EF-S objektiver er koblet til, så vil det bli croppet til 1.6 format i kameraet, slik at man får 15MP istedenfor 18..(?) Kanskje det er riktig, men det virker mest som ønsketenkning. De når iallefall ganske bredt med kittobjektivet, da ville det tilsvart 21.75mm , med 1,6 vil det tilsvare 24mm, det virker litt mer logisk kanskje. Endret 31. august 2009 av festen Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 18MP på 1.6 crop tilsvarer vel ca. pixeltettheten på Panalympus 2x crop? Isåfall ser jeg ikke på den høye oppløsninga som et problem støymessig. Man er vel i teorien i difraksjonsland om man blender litt ned, but then again, det gjør man jo hele tiden i feks. macro-sammeheng uten at det virker som et nevneverdig problem. Dersom kameraet får "pro"-af og så høy oppløsning må det jo være finfint for dyr/fuglefotografer, sport og andre ting som krever både rask fokus og muligheter for å croppe i etterkant. Landskaps-, portrett-, street-, what-ever-som-trenger-andre-features-enn-crop-og-rask-af-fotografer er jo stortsett dekt med de andre modellene til Canon. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 18MP på 1.6 crop tilsvarer vel ca. pixeltettheten på Panalympus 2x crop? Isåfall ser jeg ikke på den høye oppløsninga som et problem støymessig. Man er vel i teorien i difraksjonsland om man blender litt ned, but then again, det gjør man jo hele tiden i feks. macro-sammeheng uten at det virker som et nevneverdig problem. Dersom kameraet får "pro"-af og så høy oppløsning må det jo være finfint for dyr/fuglefotografer, sport og andre ting som krever både rask fokus og muligheter for å croppe i etterkant. Landskaps-, portrett-, street-, what-ever-som-trenger-andre-features-enn-crop-og-rask-af-fotografer er jo stortsett dekt med de andre modellene til Canon. Hvis lekkasjene stemmer så har du vel rimelig rett i brukergruppene som vil juble for denne nye canondingsen.. Tor Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Dukker vel kanskje opp med "ny" kit-objektiv på 15-85/18-135 mm også da? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Dukker vel kanskje opp med "ny" kit-objektiv på 15-85/18-135 mm også da? Det ser ut som om det lanseres to nye objektiver, ja. Tom Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 50D blir desverre undervurdert bla her på forumet,selv om det er et kamera som er hakket bedre enn feks D300,men trøsten får være at det er som regel folk som ikke har brøvd det som klager mest Du er glad i 50D altså. Det er ikke hakket bedre enn D300, men du kan jo fortsette å tro det Vel,nå velger jeg som regel ikke å tro,men å prøve det ut i realiteten og nettop D300 ble grundig testet sammen med 50D før jeg valgte kamera og jeg var ikke alene om å teste heller . Å være glad i et kamera, vel vet ikke hva du legger i det,men jeg er rimelig godt fornøyd med det,ja faktisk det jeg er mest fornøyd med av alle cropcamera jeg har prøvd, jeg er imidlertid ikke fanatits av meg og det er derfor langt fra sikkert at det står Canon på mitt neste camera, selv om 5D MK ll frister akkurat nå . Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 7D Press Release på Canon Rumors - la oss se om teksten stemmer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 7D Press Release på Canon Rumors - la oss se om teksten stemmer. Den ser fornuftig ut den. Viktige punkter, slik jeg ser det. 1.6x crop faktor ("Image sensor size is 22.3 × 14.9 mm") Høy data "throughput" - 8 kanaler og 2 prosessorer Stor søker (pentaprisme fra 1DMkII) 19 punkters autofokus 18MP sensor (er spent om den kan levere) Dette er nok en D300 "killer". Tom Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Personlig hadde jeg håpet på et billig FF hus. 5DmkII blir for dyr. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Njæ - prismen fra 1D2 er det nok ikke - det står vel heller at det er 100% dekning, akkurat som 1D-serien. Virker som om dette blir et crop-kamera for sportsinteresserte, med bedre autofokus og høy skuddtakt! Er litt reservert til hva jeg forventer pr. pixel - høy pixeltetthet pleier å gi dårligere ISO-egenskaper. Endelig full HD i 24/25/30, forresten. Båndbredden fra 7D og film i 24/25/30 hadde vært snasent i 5D2.. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Huff - virker skummelt med det nye autofokussystemet - tror det kan være litt forræderisk.. "(..) to double cross the central focus (..)" Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Njæ - prismen fra 1D2 er det nok ikke - det står vel heller at det er 100% dekning, akkurat som 1D-serien. Det er jo godt nok det; men det er ikke slik jeg tolket denne setningen ... In order to achieve the desired optical properties, EOS 7D uses the EOS-1D Mark III with the same size pentaprism Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Det er jo godt nok det; men det er ikke slik jeg tolket denne setningen ... Kanskje samme størrelse-ish, men tipper prismen ikke er den samme - nok justert for å forstørre bildet. Husk, mattskiven er i crop-størrelse, akkurat som sensoren. Men - at det er en ekstra stor pentaprisme som gir god søker - jo, det er det nok. Blir spennende å høre mer! Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 7D Press Release på Canon Rumors - la oss se om teksten stemmer. Noen som har lyst til å lage en kortfattet sammenligning mellom 50D og 7D for de av oss som er litt lat? :-) -k Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Noen som har lyst til å lage en kortfattet sammenligning mellom 50D og 7D for de av oss som er litt lat? :-) -k Er vel strengt tatt allerede gjort Tom Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Da gratulerer jeg meg selv med 50D og mest sannsynlig EF-S 15-85mm IS til jul. Endret 31. august 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå