Gå til innhold

Noen spørsmål angående Ps3 Media Server til Xbox 360

Maxiraze

Anbefalte innlegg

Har prøvd ut Ps3 Media Server til xbox 360 en stund nå men har noen problemer.

1. Når jeg setter på tekst i en film .avi film på 700 mb ca så hakker filmen, noe som den ikke gjør om jeg ikke har på tekst.

2. Når jeg spiller av .MKV filmer både 720p og 1080p som kan det hende at lengere uti filmen at lyden og bilde ikke er synkront lengere, den blir bare mere og mere usynkront.

3. Jeg får ikke til å spole i .MKV filmer det står noe slikt som "This action is not allowed"

4. Jeg får heller ikke til å sette et tidspunkt da filmen skal starte, slik som at jeg vil den skal starte 10 min uti filmen.

Hoppe i filmen.

5. Hva må jeg gjøre får å få til suround lyd med dette, altså xbox 360? Er det noe ekstra jeg må kjøpe til, en kabel som skal plugges i baki xboxen?

6.Noen har sagt at det er mulig å la filmen buffre slik at det ikke skal hakke og slikt, hvordan buffrer jeg en film?

Håper at noen kan komme med noen gode svar på disse problemene, og hvordan jeg evt kan fikse dette?

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Sjekk om du har nyeste versjon av codecs. Pleier å hjelpe.

2. Øk buffere under "generelle transkodings instillinger". Jeg har min på max (600MB).

Eventuelt prøv "Lyd/bilde alternativ synkroniseringsmetode" under MEncoder menyen i generelle transkodings instillinger.

3. Husk at .MKV filer er rimelig store, tror muligens derfor du ikke får til dette. Nå har ikke jeg noen .mkv liggende jeg kan teste med. :-p

Hvis du har en rimelig rask pc, kan du skru på "optimal multikjerne støtte for H264 HD materiale". Se om det gjør noen forskjell.

4. Sjekk nr 2.

5. Kommer helt an på oppsettet ditt, hvilke kabler du bruker osv. Hvis du bruker HDMI -> Reciever -> TV, så kan du velge 5.1 lyd under den generelle transkodings instillinger, så må du selvfølgelig velge 5.1 dekoding på recievern. Hvis du derimot bruker HDMI (or whatever) direkte til TV, må du enten koble til den medfølgende dingsen til xboxen som gir optisk utgang som du kobler til reciever. Hvis du bruker komponent/rgb kan du vel koble lyd til reciever og bilde til tv, men om sistnevnte gir kurant dekoding til 5.1-lyd aner jeg ikke. (Heller tvilsomt).

6.Se punkt 2. Der kan du også bestemme båndbreddebruk, bitrate osv.

Lenke til kommentar

1. mener du codecs til PCen, programmet eller xboxen? Lastet ned en codec pack til PCen ut at det hjalp noe, filmen hakket fremdeles med tekst.

2. Fikk økt den til 600, og den "Lyd/bilde alternativ synkroniseringsmetode" vatr allerede haket av, skal jeg ikke ha den haket av?

3.Hvor finner jeg den derre "optimal multikjerne støtte for H264 HD materiale" sikker bare jeg som er blind :p?

4. hva mener du med det? at jeg skal gjør som du sa i punkt 2? Hvordan gjør jeg det menere jeg. Hvilken knapp skal jeg trykke på i xbox menyen? vet du om det i det hele tatt går ann?

5. ok

6. Jeg finner båndbredde men ikke bitrate? og hvordan buffrer jeg filmen, er det bare å ta pause på filmen så bufrer den av seg selv?

Lenke til kommentar

1. Ja jeg mener codecs til PC'n (disse blir brukt til dekoding og encoding i PS3 media server, som så sender en 'streamet' videofil til xboxen som den kan lese.) Prøv å spille av en film direkte på pc'n (med samme codec, ikke bruk VLC f.eks.) Hvis det ikke hakker så er sannsynligvis dette i orden.

2. Prøvd da mann! Du må eksperimentere litt.

3. Skal være blant de øverste valgene (i uthevet tekst, til og med) på instillingene.

4. Spoling av streamet fil er egentlig noe du kan glemme tror jeg.

5. Filmen bufres automatisk når du starter den. Godt mulig det kan hjelpe med en liten pause hvis du har en svak pc. Det er tross alt snakk om "on the fly" transkoding her (filmen dekodes først, så encodes i et codec xbox'en kan spille av, så streames over).

Vet ikke hva mer jeg kan si. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...