Jokkmeister Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Hei! Jeg har en spillidé jeg har tro på. Det vil bli et online spill. Noen idéer om hvem jeg bør ta kontakt med? Spillutviklere i Norge/Sverige er mest interessant for meg akkurat nå... Endret 30. august 2009 av Jokkmeister Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Er det et mafiaspill? Hehehe. Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Skriv ned ideen din. Lag et enkelt konsept dokument. Legg det ut på internett og be om tilbakemeldinger. Du har ingenting å tape på å gjøre dette. Ideer i seg selv er verdiløse om de ikke videreutvikles. Ingen kommer til å stjele ideen din om du legger den ut. Og ingen kommer til å ”kjøpe” ideen din om du holder den for deg selv og prøver å ”selge” den til et spillfirma, uansett hvor god den er. Det beste du kan gjøre er som sagt å lage et konseptdokument. Kanskje også å lære litt programmering og lage en enkel prototype(kanskje å lage et par enkle single-player spill før du prøver deg på online ting). Når alt det er sagt. Hvis du fortsatt er interessert i komme i kontakt med spillutviklere anbefaler jeg deg å ta en titt på spillutvikling.org (en nettside jeg driver). der finner du en liste over norske firmaer som jobber med spillutvikling og masse annen informasjon om spillutviklingsmiljøet i Norge. hvis du vil ha direkte kontakt med professionelle spillutviklere anbefaler jeg å gjøre det via twitter, eventult kan du prøve på spillutvikling og modifikasjoner forumet på gamer.no Endret 2. september 2009 av designer0 Lenke til kommentar
KataMaren Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hvis du har god tid finnes det jo flere utdanningstilbud i dette landet. På NTNU har de et kurs om å designe en spillverden, som kan være med på å videreutvikle idéen din, kanskje? Nettverking er jo aldri dumt, det heller. Sjekk ut ressursnettverket JoinGame. Ellers er jo spillutvikling.org, som designer0 står for, et soleklart sted å begynne, ja Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Alle har "gode" ideer til spill og filmer, men slikt det finnes det ikke rent mange kjøpere for. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Skriv en rapport på 50-200+ sider om ideen og hvordan den kan bli gjenomført. Historie, gameplay osv... Så kan du prøve og selge den til Funcom eller andre selskaper. HAr egentlig ikke peiling, men jeg vil anta du må ha noe solid å komme med. En vag ide som kan skisses ned på 2 sider vil neppe holde. Lenke til kommentar
designer0 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 neste uke skal dataforeningen holde et nettverksmøte om spilltekologi. Det er gratis og en fantastisk mulighet til å møte folk som jobber profesjonelt i spillbransjen. info og påmelding her. Hvis du ikke bor i Oslo området så kommer det sikkert til å komme lignende møter i de større norske byene i løped av høsten (i hvert fall Trondheim og bergen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå