Gå til innhold

Adapter til amerikansk lampe

Anbefalte innlegg

Jeg skal bestille noen vegglamper fra en amerikansk nettbutikk, og lurer på hva slags adapter jeg trenger for å kunne bruke lampene på norske kontakter, og hvor mye noe slikt koster?

Det er snakk om f.eks noe slikt:

http://www.lampsusa.com/index.asp?PageActi...mp;ProdID=70627

eller slikt:

http://www.lampsusa.com/index.asp?PageActi...mp;ProdID=18429

Trenger jeg kun en adapter, eller må jeg ha noe mer ekstrautstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

250 kroner var jo ikke så mye. :)

Men er det brannsikkert? Lampene vil jo bli brukt mye, og jeg tenker slike bokser kanskje blir veldig varme?

Ståle:

Hva mener du? Kan jeg kjøpe en spesiell type pære som gjør at jeg ikke trenger strømkonverter?

Endret av Gummistrikk
Lenke til kommentar

Altså du kaster vekk enormt mye energi på å gjøre om 230v til 110v. Så det blir både dyrt og varmt. Men de er jo CE merket, så de kommer ikke til å ta fyr hvis du tar normale forholdsregler.

Du må kanskje skifte sokkelen også, men det er nok det beste. :dremel:

Lenke til kommentar
I see.. :/ Jeg må kanskje forsøke å finne meg lampe i Norge i stedet, da.

Linken til lampa di lister opp spesifikasjonene og det står A19 som etter mine google-søk ser ut til å være det samme som E27-sokkel vi bruker her på berget (og i hele Europa trolig).

Så du bytter støpsel eller bruke den adapterpluggen noen linka til (klikkly?) og setter i passende pære.

Kan ikke tenke meg at ledningstverrsnittet på ledningen utgjør noe problem med tanke på at vi har dobbel spenning her i Norge. Strømmen som går blir jo halvert mens effekten blir lik (40 watt er 40 watt selv om spenningen er dobbel og strømmen halvparten).

Ser ut til at lampa tåler 100W pære. Det høres mye ut. Bruker du 40 eller 60 er det ingen problem uansett.

I see.. :/ Jeg må kanskje forsøke å finne meg lampe i Norge i stedet, da.

Linken til lampa di lister opp spesifikasjonene og det står A19 som etter mine google-søk ser ut til å være det samme som E27-sokkel vi bruker her på berget (og i hele Europa trolig).

Så du bytter støpsel eller bruke den adapterpluggen noen linka til (klikkly?) og setter i passende pære.

Kan ikke tenke meg at ledningstverrsnittet på ledningen utgjør noe problem med tanke på at vi har dobbel spenning her i Norge. Strømmen som går blir jo halvert mens effekten blir lik (40 watt er 40 watt selv om spenningen er dobbel og strømmen halvparten).

Ser ut til at lampa tåler 100W pære. Det høres mye ut. Bruker du 40 eller 60 er det ingen problem uansett.

Men jeg ville kjøpt lampe her i Norge uansett jeg.

Lenke til kommentar

A19 er visst formen/størrelsen på selve pæra, ikke sokkelen. Så da står det ikke noe om sokkel.

Orker ikke lete etter om det er forskjeller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...