DaMole Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hei. Jeg lurer på om man kan bli pilot hvis man bruker briller/linser. Har sett piloter som bruker briller. Med å bli pilot, så tenker jeg på å bli sivil pilot som kjører passasjerfly o.l. Har hatt en drøm om å bli pilot siden jeg var sånn 13, nå er jeg 16. Fant nettopp ut at jeg måtte bruke linser (ikke mer enn -1.25). Kravene for å ta utdanningen i militæret er perfekt syn uten laseroperasjon, briller, linser osv. Så jeg strøk vekk drømmen min for å bli pilot (også siden normal utdanning koster godt over 1 million). For noen dager siden fant jeg ut at UIT (Universitetet i Tromsø) tilbyr utdanning (som er gratis) som sivil flyger, noe jeg kunne tenkt meg å bli. Derfor lurte jeg på om man kunne bli en sivil pilot med å bruke linser med min brillestyrke (-1.25). Også; er laseroperasjon mulig for å bli en sivil pilot, hvis man ikke kan bruke briller/linser? Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hei.Jeg lurer på om man kan bli pilot hvis man bruker briller/linser. Har sett piloter som bruker briller. Med å bli pilot, så tenker jeg på å bli sivil pilot som kjører passasjerfly o.l. Har hatt en drøm om å bli pilot siden jeg var sånn 13, nå er jeg 16. Fant nettopp ut at jeg måtte bruke linser (ikke mer enn -1.25). Kravene for å ta utdanningen i militæret er perfekt syn uten laseroperasjon, briller, linser osv. Så jeg strøk vekk drømmen min for å bli pilot (også siden normal utdanning koster godt over 1 million). For noen dager siden fant jeg ut at UIT (Universitetet i Tromsø) tilbyr utdanning (som er gratis) som sivil flyger, noe jeg kunne tenkt meg å bli. Derfor lurte jeg på om man kunne bli en sivil pilot med å bruke linser med min brillestyrke (-1.25). Også; er laseroperasjon mulig for å bli en sivil pilot, hvis man ikke kan bruke briller/linser? Tusen takk for alle svar. Vet ikke så mye om det, men jeg vet ihvertfall at forsvaret ikke godtar laseroperasjon. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Det vet jeg også, det er derfor jeg ikke skal ta utdanningen for å bli pilot i militæret. Har sett og hørt om sivile piloter med briller/linser. Noen har kanskje tilogmed laseroperasjon. Har fått vite alt jeg trenger om utdanningen om å bli pilot fra Forsvaret, sendte en mail. Men det jeg lurer på er det jeg har skrevet i min første post. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Ah, my mistake. Må ha oversett akkurat det Lykke til! Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Ah, my mistake. Må ha oversett akkurat det Lykke til! Gjør ikke noe, og takk Lenke til kommentar
Kian Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hei! Ta og ta en klasse 1 legesjekk på blidern. Flymedisinsk insitutt. Jeg for min del bruker linser og har -2.25 på begge øyer - og kom lett igjennom Er forøvrig nå ferdig utdannet kommersiell helikopterpilot i USA, og har begynt på instruktørutdanning. Lykke til! Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Takk for svaret Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Du kan bli pilot selv om du bruker briller. Men er man fargesvak så vil man ikke bestå en slik test. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Kan bare legge til her at UiT har lagt ned flyverutdanningen. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Kan bare legge til her at UiT har lagt ned flyverutdanningen. Og hvor har du det fra? Hva skjer da med de som har gått 1 år der da? Så det var mulig og søke i år, så dette må skjedd nå nettopp? så nettopp denne her http://www.folkebladet.no/meninger/folkebl...ticle287054.ece Endret 31. august 2009 av tja_ Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Pokkers regjering. Ut med det rødgrønne partiet. -.- "DE RØDGRØNNE har bare ett valg: Innen knappe to uker må landingslysene tennes og bekreftelsen på at flyskolen skal leve videre ligge på bordet. " -Håper at UiT's flystudie fremdeles er der - om 3 år. Ellers så har den rødgrønne regjeringen ødelagt den største drømmen min om å bli pilot. No way om at jeg har penger til en utdannelse som koster flesk (600k-1m og vel så det). Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hei kom over denne tråden og tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering http://www.luftfartsfag.no/index.php?optio...ffisielt-kansje Hva skjer da med de som har gått 1 år der da? Vi ble sendt til Universitetet i Lund sin flyskole, tidligere kjent som TFHS. Der vil vi fortsette å gå resten av utdannelsen vår, så det neste kullet som blir tatt opp av UiT blir det egentlige første kullet til UiT Endret 28. oktober 2009 av Icenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå