Scoob911 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Har sett flere ganger at folk nevner at man kan "brenne" inn bildet på plasmaskjermer men at dette ikke er mulig på LCD-skjermer. Er dette virkelig riktig? For jeg er rimelig sikker på at jeg har fått en innbrent flekk på LCD-TV-en min, noe jeg ikke trodde var mulig... Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Prøv å sett på en film med raske bevegelser å slik å se om det går vekk ! - Ipwnju Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Er noen mnd siden den brant seg inn vil jeg tippe (kom fra et desktopbilde), og har spilt en del forskjellige filmer og noen spill siden det, uten at det har hatt noe effekt på den. Den synes ikke til vanlig da, bare når det er mørke scener. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Har hørt om dette før og at man kan bli kvitt det ved å la TVen stå uten strøm i 1-2 døgn. Det har noe med hvordan krystallene i skjermen står og at de ved ett langvarig statisk bilde kan få en minne effekt. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Tror den allerede har stått i 2 uker uten strøm etter at dette skjedde. Men kan jo teste det igjen. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hvis den fortsatt har samme skyggene i bilde så kan du prøve å kjøre fargesterke bilder i forskjellige farger ca 5-10 min av gangen, og generelt bruke skjermen mye til forskjellige rørlige bilder. Det er ikke mulig å "brenne" inn noe i en LCD, bare denne såkalte minneeffekten i krystallene. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det vi ble tipsa når dette skjedde på vår LCD: Sett tv'n på "snøvær" i en time eller to! Funka for oss;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå