karlodiablo Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 jeg skal snart kjøpe meg en paintball men vet ikke åssen tank som er best å kjøpe, jeg vil ha en som kan bli fylt på bensinstasjonen, har ikke peiling med bar og sånn. kun særiøse svar. Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Det går desverre ikke. Du får 2 typer tanker, CO2 og Luft. CO2 fylles fra tanke, vanligvis har alle pb-klubber dette. Luft fylles fra tanker eller dykkerflasker. Vær forsiktig med hva du fyller fra og om du har 200bar eller 300bar flaske. Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 CO2 fylles fra tanke, vanligvis har alle pb-klubber dette. Detter er helt feil. Det er nesten ingen som har/bruker CO2. Nesten alle bruker luft fordi det er gratis og fylle, og du trenger bare en kompressor for dette. CO2 er heller ikke bra for markøren din. Lenke til kommentar
MasterS Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 CO2 fylles fra tanke, vanligvis har alle pb-klubber dette. Detter er helt feil. Det er nesten ingen som har/bruker CO2. Nesten alle bruker luft fordi det er gratis og fylle, og du trenger bare en kompressor for dette. CO2 er heller ikke bra for markøren din. Tulling, hvis du ikke vet hva du snakker om så ikke si noe. Ethvert selskap som leier ut bruker tippmann 98 med CO2, grunnet pris ved innkjøp. Men flere og flere går over til luft for det blir billigere i lengden. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Så lenge du kjøper en skikkelig tank har merket ikke stort og si. Jeg ville gått for 300bar(4500psi) så har du den muligheten åpen. Lenke til kommentar
pcpcpc Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Minus ved lufttanker er at de kun varer halvparten så lenge før de må fylles igjen og at de er betydelig dyrere i innkjøp. De kan heller ikke fylles hvor som helst; det kreves en svært kraftig kompressor for dette (20000kr+) så der er ikke bare bare å få fylt en slik tank heller. Vet ikke hvor kraftig de på bensinstasjonene er, men pass på at de er 200/300 bar eller mer (kommer an på tanken din). På Game-on! butikken i Sandnes hvor jeg bor får man fylt CO2-tanker for 10 kroner uansett størrelse, så lenge de er kjøpt der, så for meg er det mer praktisk med CO2. Det er forresten riktig som det blir sagt her; Leieutstyret til de fleste som driver utleie innebærer en Tippmann 98C og CO2-tank og jeg tror neppe noen av dem som leier ut risikerer at våpenet blir ødelagt. Jeg mener personlig at CO2 er best om man har tilgang til det siden det varer til flere skudd, men har man ikke så er luft helt flott det også. Da jeg kjøpte min Tippmann 98c Pro her om dagen kjøpte jeg med lufttank, men det var fordi vinteren står foran oss nå. Bruker man CO2 når det er kaldt kan markøren og tanken fryse til is. Det er nok dette noen mener at kan skade våpenet. Mvh Halvard EDIT: De aller fleste markører fungerer med både luft og CO2, forskjellen er nok bare hvilken type tank de leveres med. Endret 4. oktober 2009 av pcpcpc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå