Gå til innhold

Katten gikk ut døra under fest inatt. HJELP!


Anbefalte innlegg

Vår katt har en tendens att rymma, men den återvänder alltid. Dock flera veckor efter de att den rymt. Jag skulle gissa på att din katt vill uppleva friheten för en gångs skull, och inte vill släppa den möjligheten i första taget. En katt klarar sig själv i naturen. Den enda risken jag kan se är att den blir dräpt av en elaksinnad hund eller människa, eller kanske påkörd av en bil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

Vi har hatt katt i 2 mnd nå og er ikke så vant med det.

Nå har den begynt å løpe avgårde flere timer av gangen, den kommer tilbake selv da, men er det vanlig så tidlig? Den kan komme inn og ut som den vil(katteluke)Hvor trygt er det å la den gå ut om natta? Vil det bli vanskeligere å finne hjem for han da? Vi stenger luka om kvelden.

Den er 5-6 mnd hannkatt, "skogskatt"

Endret av netted
Lenke til kommentar

Katter kommer hjem før eller senere om det ikke er hendt dem noe. Min nå 5-6 år gamle (kastrerte) hannkatt var borte en uke engang. Jeg var sikker på den var borte for godt (påkjørt o.l) men pluttselig en dag hørte jeg noen skikkelige skrik utenfor vinduet mitt, han var ekstra sulten på mat og kos da han kom inn. :!:

Har en hunkatt som er 1,5år og kan være ute i 4-12 timer i gangen.

Har også en 6-7 år gammel hunkatt. Er det dårlig vær kan hun komme inn minutter etter hun ble sluppet ut. Hun kommer inn for å sette seg i vinduskarmen og titte ut. :!:

Hun kommer også inn for å gjøre fra seg i kattekassen. :hrm: Skikkelig fisefin med andre ord.

 

De drar vanligvis ikke så veldig langt avgårde, men hender de tar lengre turer engang iblant.

Katter er nattdyr så de er mest aktive på natten. Det sies at en katt kan sove 16-20 timer iløpet av et døgn, men jeg tror de sover mye lettere enn hva vi mennesker gjør.

 

Alt dette varierer fra katt til katt. De er så forskjellige alle sammen, akuratt som vi mennesker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...