DoffNfo Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hei! Jeg er nå så fortvilet at jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Håper noen her kan hjelpe meg. Saken er som følger; Jeg har de to siste årene hatt Nexgentel ADSL2+, jeg er 2,5km fra en sentral og har dermed ligget på en hastighet av 12~mbit. Plutselig nå for 4 dager siden merket jeg at jeg plutselig bare lastet ned med 5mbit. Jeg ringte nexg. og forklarte situasjonen; "Jeg kan ikke skjønne at du har hatt den hastiheten, det meste vi kan levere til deg er 5mbit" Jeg: "Men i alle dager, jeg har jo hatt det i flere år, så skal dere plutselig skru den ned nå uten noe forvarsel og si at det ikke er mulig?" Hadde en lang prat, men kom ikke frem til noe fornuftig, har ringt sikkert 6 ganger (prøvd å komme til forskjellige folk) men får det samme hver gang. Har også ringt til andre leverandører for å høre hvilke hastighet de kan gi meg, men de kan også bare gi 5mbit. Min mening er at det er blitt gjort noe med linjen/sentralen som gjør at jeg ikke får den hastigheten jeg altid har hatt. Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Evt vet hvem som har å gjøre med sentralen? Jeg bor i Bergen/fana. Takk! Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det kan hende du har blitt byttet sentral. Jeg bytta sentral med telenor og kunne da få 9mbit istedenfor 4.. Lenke til kommentar
DoffNfo Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 hmm, det er ikke umulig, men mente jeg spurte om det i all fortviling. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Vel, det har seg sånn at adsl benytter seg av delte ressurser, og da kan det oppstå slikt. Kjipt, ja - men da hadde det nesten vært verre om de ikke hadde annledning til å sette ned hastigheten til eksisterende kunder ved behov. Sentraler har begrenset med plass. Telefonledninger kan påvirke hverandre. Ting kan skje. Et tenkt eksempel: naboen bestemmer seg endelig for å droppe isdn-utstyret og gå over til adsl. Naboens telefonlinje ligger sammen med din telefonlinje i et stykke av strekningen til sentralen. Den ekstra belastningen gjør at støymarginen på din linje plutselig blir dårligere og hastigheten må bli satt ned. Hva er kjipest totalt sett? At du ikke får beholde hastigheten din, eller at naboen ikke får nett i det heletatt? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det som er litt rart er at du da har betalt for adsl2+ abonemment. SKal de plutselig nedgradere deg til adsl abo uten en forklaring? De ser vel i loggene hva slags kunde du var før. Lenke til kommentar
Fillmore Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Hva får du på produktklasse her? Lenke til kommentar
DoffNfo Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 @coax, Ja, det mener jeg også, de spurte riktignok om jeg ville nedgradere når Jeg ringte de, men tviler på de hadde ringt meg. @fillmore, her får jeg faktik bare: Mulig produktklasse: ADSL 3616/512 Har for øyeblikket: Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.103 / 5.416 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå