Gå til innhold

Hacket/scammet for 3500 kroner via paypal, rettigheter?

storken

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har det seg slik at idag fikk jeg en mail fra paypal, der sto det at produktet kom til å ta lengre tid å sende enn normalt - dette fant jeg rart i.o.m at jeg ikke har bestilt noe. Gikk derfor inn på paypal kontoen min og fant ut at det tilsammen var gjort 8 transaksjoner på 80-1000 kroner, tilsammen 3500 kroner. Alle disse var gjort fredag 28 august. Jeg ble oppmerksom på dette lørdag på kvelden og ringte å sperra det aktuelle kortet, skifta passord på paypal og endra hemmelig spørsmål/svar.

På alle ordrene er dette shipping adressa som er oppgitt: 

abdalkareemsheed street aljaja

alrasheed street

gaza

gaza, gaza strip 

00972

Israel

Hackeren må ha hatt tilgang til min paypal for å ha gjort disse transaksjonene, jeg skjønner ikke hvordan han kan ha fått tak i passord eller epostadresse. Bruker til vanlig Opera av nyeste versjon og eget passord til paypal, så finner dette veldig rart. 

Jeg har lagd 8 Unauthorized Claim "klager" med paypal sine metoder, men etter som jeg forstår skal nå butikkene som har dratt penger fra meg forsvare seg/finne en løsning sammen med meg slik at jeg får pengene mine.

Så kommer det siste problemet, jeg er student og det har gått rimelig mye penger i starten av studietia på hybel, innredning, bøker og det gode liv. Jeg satt før dette med rundt 5500 kroner tilgjengelig på kortet, der har jeg igjenn 2000 nå tror jeg - finner ut eksakt beløp når jeg får ringt banken på mandag. Jeg har litt i reserve, et kort med 1500 kroner. Problemet er at jeg skal betale husleie før 10 september, dvs at den må være inne på konto 10, så den må sendes senest 7. Husleia er på 4000 og ser ikke hvordan jeg skal skrape sammen disse pengene så fort. Husverten er ikke akkurat typen til å spørre om utsettelse heller, noen som har en lur idè på hvordan jeg løser dette?

Skal sies at det løser seg med penger, venter på studielån som skal være rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ble trekt rundt 4k fra en host etter jeg sa opp avtalen med de som de mente de var berettiget siden jeg ikke sa opp skriftlig som mulkt.

kontaktet visa som sperret kortet så fylte ut et par skjema i banken for og melde overføringen som svindel så dekket visa tapet, men om du får det tilbake i tide til husleien er en ting.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Spør om utsettelse. Man har latterlig gode vilkår som leietaker i Norge, og om du ikke klarer å få det til uten at det blir noen dager forsinket så skal det ikke ha noe å si for ditt leieforhold om det er en begrunnet enkeltsak.

Det beste er jo selvfølgelig å få betalt leia tidsnok, så gjør et forsøk på å få til det.

Cruzader sin fremgangsmåte kan fungere, men det vil uansett ta tid. Venter man så får også paypal løst det på et vis.

Lenke til kommentar

Tydeligvis en gjenganger dette her. Det samme skjedde meg i natt, men beløpet ble heldigvis ikke større enn 700 kr før Paypal sperret kontoen min. Mottaker har akkurat samme mottaker som du opplyser.

Jeg lurer fremdeles på hvordan de fikk fatt i brukernavn/passord! :hmm:

Lenke til kommentar
Tydeligvis en gjenganger dette her. Det samme skjedde meg i natt, men beløpet ble heldigvis ikke større enn 700 kr før Paypal sperret kontoen min. Mottaker har akkurat samme mottaker som du opplyser.

Jeg lurer fremdeles på hvordan de fikk fatt i brukernavn/passord! :hmm:

Hei! Tror dette er en svikt ifra paypal sin side siden de refunderte hele beløpet mitt mandag. Litt sært at jeg fikk det refundert før det var kommet svar fra noen av de butikkene det var bestilt ifra. 

Skal vel ha pengene på kortet iløpet av 10 dager iflg paypal. Hvordan de fikk tak i passordet og brukernavnet mitt har jeg ikke peiling på, trojan er vel det mest sannsynelige.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dere trenger ikke lete etter syndebukk lenger , jeg er selv blitt trukket uberettiget penger fra mitt visakort via paypal!

Og synderen er ganske sikkert paypal selv! Enten folk i selve paypal systemet eller personer i tilknyttning til paypal

berdriver storstilt svindel virksomhet med å tappe folk for penger !

inntet anende mennesker overgir hele "sekken med havre "til disse folka ,mao sine penger stående på visa kortet eller andre kort.

Det de gjør er at de bevist manipulerer og svindler sine klienter , ofte når eks handel på eks ebay blir eller

er mange og uoversiktelige.

Hvis en studerer transaksjons dokumentene i selve paypal , da finner en fort ut at de er laget ganske suspekte med både minus og pluss fortegn foran kjøpesummer etc. dette er veldig forvirrende ,sikkert meningen!

selv en veldig lett transaksjon hos paypal blir en bråte med gjenntatte koloner+og -, dette forvirrer og gjør det tungt å følge med på tranasaksjonene.

Etter å selv å ha blitt trukket flere hundre kroner fra min konto ,og havnet på minus ,først da skjønte jeg at her er det noe som ikke stemmer! etter å ha prøvd å finne tilbake hva nøyaktig hva som har skjedd , finner jeg det veldig vanskelig å spore hva som er skjedd , det sørger nemlig paypal for!

Så folkens hold dere unna paypal ! de er direkte svindlere! om de jobber på si disse ansatte hos paypal,det er for meg usikkert, men noe pågår her som ikke tåler lyset, og glem at det er eksterne hackere som er ansvarlig , paypal selv er ansvarlig og er hackere god nok som noen ! Tror det er grunn for både CIA og FBI og se nærmere på paypal!

her linker dere bør (må ) se nærmere på !

http://www.aboutpaypal.org/

http://www.paypalsucks.com/

et eks: By Brian Lynch

On 11-08-2004, Paypal made an un authorized withdrawal from my bank account. I had authorized a CREDIT CARD payment, but PAYPAL took money out of my bank account. They have provided no mechanism for retrieving that money!

The design of their site software is such that if PAYPAL takes money from your account, there is no way that a user who has had money stolen by PAYPAL (that's what you call the act of taking without authorization), as a result of the defects in PAYPAL's software, can get it back.

It is even more astonishing that PAYPAL can take money and then lie about it. PAYPAL claimed to have reversed the transaction, but to date, my bank has no record of any reversal at all.

So PayPal, in my vire, is not only stealing money out of people's bank accounts, but they are compounding their culpability through fraud, by lying about reversing their errors!

RECOMMENDATION: DO NOT EVER USE PAYPAL if you don't want them to steal money from you, and then lie about it.

Lenke til kommentar

Ja alle kan si det bare er konspirasjonsteori det hele. .ha ha , en må sikkert bli rammet alvorlig nok selv før en sier nok er nok.. når noen tar uberettiget penger fra en (stjeler) , da er det normalt å bli opprørt , hvis man da ikke er en tulling eller feiler noe . akkurat som sønnen til presten...

PAY PAL -- SOFTWARE STEAL MONEY, LIES ABOUT IT.

By Brian Lynch

On 11-08-2004, Paypal made an un authorized withdrawal from my bank account. I had authorized a CREDIT CARD payment, but PAYPAL took money out of my bank account. They have provided no mechanism for retrieving that money!

The design of their site software is such that if PAYPAL takes money from your account, there is no way that a user who has had money stolen by PAYPAL (that's what you call the act of taking without authorization), as a result of the defects in PAYPAL's software, can get it back.

It is even more astonishing that PAYPAL can take money and then lie about it. PAYPAL claimed to have reversed the transaction, but to date, my bank has no record of any reversal at all.

So PayPal, in my vire, is not only stealing money out of people's bank accounts, but they are compounding their culpability through fraud, by lying about reversing their errors!

RECOMMENDATION: DO NOT EVER USE PAYPAL if you don't want them to steal money from you, and then lie about it.

Lenke til kommentar
Ja alle kan si det bare er konspirasjonsteori det hele. .ha ha , en må sikkert bli rammet alvorlig nok selv før en sier nok er nok.. når noen tar uberettiget penger fra en (stjeler) , da er det normalt å bli opprørt , hvis man da ikke er en tulling eller feiler noe . akkurat som sønnen til presten...

Du kan slutte å linke "testimonials" fra engelse sider. De er i tillegg 5 år gamle!

Selvfølgelig finnes det personer som ikke liker Paypal og som vil mene det er scam. Det vil du finne om hvert eneste selskap som har mer enn 100 ansatte. Kanskje du klarer å tenkte på noen andre selv? Som Microsoft, eBay, Google, Apple, osv, osv, osv.

Har det dukket opp et problem så må man iallfall gi folk en liten sjanse for å fikse det. Paypal ryddet opp i mine problemer raskt og uten å mukke. :)

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt misbruk av min PayPal, her ble det handlet parfyme for £83.

Levering til

Shipping Address:

Ahmed abu sharikh

omar bin abdulaziz street

0599446188

Gaza, gaza

00972

Israel

Veldig irriterende, måtte sperre visa etc. Men Paypal var veldig raske til å tilbakebetale beløpet.

Jeg trodde også jeg var noenlunde forsiktig, men må innrømme at jeg hadde passordet lagret i firefox, kanskje det var utslagsgivende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...