Gå til innhold

La barnet dø, eller leve med et større handikap?


Anbefalte innlegg

Hva så? Hvorfor er det greit å avlive alle andre dyr som har fysiske skavanker, mens det er galt å avlive menneskedyret?

 

Fordi det er et menneske.

 

Det er da ikke noe svar. Hvorfor er det galt å avlive menneskedyret etter de samme kriterier som vi avliver andre dyr?

 

Jeg sier det igjen, fordi det er et menneske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg synes en smart person som gjør alt han kan for å fremme menneskeheten er mer verdt en en dum person som ikke gjør annet enn å utnytte velferdssamfunnet vi har klart å bygge opp. Og vil da en hund (fortsetter bare å bruke dette som eksempel) være like mye verdt som den smarte personen?

I min mening: nei. Men jeg sier ikke at hunden ikke er verdt noe i det hele tatt, og i alle fall ikke for eieren.

Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden, samt '24' svar på allerede slettet innlegg.

 

Mener man en tråd eller et innlegg som sådan strider mot retningslinjene, ikke kommenter dette i den aktuelle tråden, men rapporter.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Hva så? Hvorfor er det greit å avlive alle andre dyr som har fysiske skavanker, mens det er galt å avlive menneskedyret?

 

Fordi det er et menneske.

 

Det er da ikke noe svar. Hvorfor er det galt å avlive menneskedyret etter de samme kriterier som vi avliver andre dyr?

 

Jeg sier det igjen, fordi det er et menneske.

i mine øyer er mennekser og dyr like mye verdt.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at jeg overhodet ikke forstår hvordan det er mulig å forfekte drap ("avliving" er en eufemisme) på grunn av små fysiske skavanker/blindhet. Diskusjonen om (andre) dyr gidder jeg ikke ta videre - det kan (nok) aldri bli det samme, selv om man kan argumentere for at det burde være det.

 

Ja, ensidig fordømmelse blir vanskeligere når det dreier seg om et liv som vil bli 100% lidelse og følgelig null glede, men det var ikke det tråden opprinnelig handlet om.

Lenke til kommentar
Jo, selvsagt har jeg det. Det viktigste er at man ikke skal torturere, oppfordre til tortur eller på annen måte påføre andre levende vesner unødvendige smerter og plager.

Og hvorfor er ikke dette subjektivt? Har du sett kattens lek med musen? Har du sett torturredskapene som finnes i engelske Tower?

Lenke til kommentar
Jo, selvsagt har jeg det. Det viktigste er at man ikke skal torturere, oppfordre til tortur eller på annen måte påføre andre levende vesner unødvendige smerter og plager.

Og hvorfor er ikke dette subjektivt? Har du sett kattens lek med musen? Har du sett torturredskapene som finnes i engelske Tower?

 

Jeg har spesielt sett torturredskapene kristenfolket brukte for å terrorisere sine meningsmotstandere. Vil du noe spesielt sted med disse vage hentydningene, eller kan du utttrykke deg litt mer tydelig enn en oneliner?

Lenke til kommentar
Med tanke på at vi mennesker satte en stopper for evolusjonen etter at velferdssamfunnet ble til, så er det "usmakelig" å avlive dette barnet.

 

Vi har ikke satt stopper for evolusjonen. Dette barnet har mindre sjanse for å få avkom enn barn som ikke er blinde.

Unnskyld?? Hva i all verden bygger du den påstanden på? At man ikke skal kunne få barn om man er født blind? Trodde da virkelig ikke at øynene hadde så mye med den saken å gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...