trespiser Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg lurer på om det går an å leve ute i norsk skog. Jeg lurer på om det finnes bøker om å bo i skogen. Jeg har planer om å dra på tur og bli borte i skogen så lenge som mulig så jeg vil vite hvor jeg kan få mest mulig kunnskap om dette. Hva veit dere om å leve i skogen? noen som har prøvd? noen som vil dele kunnskaper? Det handler om å overleve ute i skogen. Dette er ikke tull. Jeg vil bare ha en ekstrem forvandling og en sjelden opplevelse og vil derfor prøve et liv i skogen. Skal selvfølgelig ha telt og sovepose og diverse verktøy for å gjøre hverdagen i skogen litt luksuriøs. -Takk Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Lars Mosen har vell gitt ut en rekke bøker. Du kan jo også se tv seriene hans som sikkert ligger på nrk sine nettsider. vil også anbefale noen av seriene til Bear Grylls også, kanskje litt ekstremt, men god underholdning! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 om sommeren er det ganske greit, kan leve på fisk, bær, sopp og lignene. om vinteren er det mulig, men veldig mye vanskeligere, krever gjerne at du fanger hare, fugler og slikt. men, hva skal du gjøre i natturen? høres kanskje idylisk ut, men å være i skogen uten mål og mening i ukesvis kan bli ekstremt kjedelig om du ikke hele tiden har noe fornuftig å gjøre, som igjen krever at du har en del mat... Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Ensomheten kommer til å ta knekken på psyken din Lenke til kommentar
.V. Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Fullt mulig, samene har jo gjort det lenge. En god ide? Neppe... Lenke til kommentar
793 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har et ønske om å en gang gjør det samme. Dog tror jeg et liv uti villmarken uten noen form for husdyrshold og jordbruk vil være utrolig tungvint og i lengden uutholdelig. Og som tidligere nevnt, vil nok hverdagen bli veldig tung for din psykiske helse uten noen andre mennesker tilstede. Jeg skal selvfølgelig ikke si det for sikkert, ettersom jeg ikke kjenner deg. Uansett, lykke til på ferden. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Beklager å måtet skuffe deg, men du vil mest sannsynlig ikke få dette til. Selv meget erfarne folk som Lars Monsen har enormt med planlegging før slike ekspedisjoner. Samt utstrakt bruk av etterforsyninger og bra utstyr. Veien fra pc-skjermen og mammas kjøttboller til et liv i villmarken er ganske lang. At du må spørre om tips her inne er vel svar nok på at du ikke har det som kreves for å kunne fullføre et slikt prosjekt. 1 Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Tror nok ikke man vil overleve lenge i skog og mark (med mindre man planlegger, og har tenkt å vende tilbake til sivilasjonen). Jeg kan jo si at akkurat dette ble foreviget på film, en sann historie om en mann ved navn Christopher McCandless som desverre døde i Canadas villmark. I filmen kommer han frem til denne konklusjonen: Happiness only real when shared. Interessert i å se filmen, så heter den "Into the wild". Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 I tillegg til luksusen sovepose og telt bringer med seg, så foreslår jeg at du tar med deg en hel del mat i samme slengen. For en person som ikke er vandt til å bo i villmarken vil jeg tro at det å være alene i skogen i bare 4-5 dager vil bli erfart som en eksepsjonell opplevelse. Før du planlegger å overleve ute i skogen med kun det skogen har å tilby, så tror jeg det er best hvis du allerede er dreven på bare det å bo i skogen med hjelpemidler du bringer med deg. Begynn i det små Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg kan jo si at akkurat dette ble foreviget på film, en sann historie om en mann ved navn Christopher McCandless som desverre døde i Alaskas villmark. Men må desverre si meg enig i mange andre her, det kommer ikke til å funke slik som du tror. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 se filmen "into the wild", som andre sa handler om han fyren som døde i alaska, og det var fordi han spiste feil bær, på sommeren, hvertfall slik filmen portreterte det. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Ta heller noen korte turer ute av og til, kanskje 3-4 dagersturer. Rett og slett bare bli flinkere til å være ute. Så kan du etterhvert ta flere turer lenger vekk, og over lengre tid. Lenke til kommentar
celebra Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 DU kan jo se på http://envillmann.no Kristoffer Klaussen prøver seg på det samme. Han er en ganske dreven friluftsmann, så det er spennende å se hvordan han klarer seg. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Åh. Høres helt digg ut. Jeg kunne gjort det samme. Men tror ikke jeg lykkes pga ensomhet, underholdning og vintern. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Det er en kar fra Akershus som nettopp startet et prosjekt der han skal bo i skogen i 1 aar. Han skal dokumentere prosjektet ved hjelp av mobil. Saken var i Romerikes Blad i sommer. Endret 1. september 2009 av thrice Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) -- Endret 9. mars 2016 av dymoletratag Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Det er en kar fra Akershus som nettopp startet et prosjekt der han skal bo i skogen i 1 aar. Han skal dokumentere prosjektet ved hjelp av mobil. Saken var i Romerikes Blad i sommer. errr hvafornoe? henger vel ikke helt på greip å dokumentere et helt år på en mobil, så lang batteritid vil jeg og ha as!! Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 errr hvafornoe? henger vel ikke helt på greip å dokumentere et helt år på en mobil, så lang batteritid vil jeg og ha as!! Lader med solceller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg