Gå til innhold

Å leve ute i den Norske skogen


trespiser

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det går an å leve ute i norsk skog. Jeg lurer på om det finnes bøker om å bo i skogen. Jeg har planer om å dra på tur og bli borte i skogen så lenge som mulig så jeg vil vite hvor jeg kan få mest mulig kunnskap om dette. Hva veit dere om å leve i skogen? noen som har prøvd? noen som vil dele kunnskaper? Det handler om å overleve ute i skogen.

 

Dette er ikke tull. Jeg vil bare ha en ekstrem forvandling og en sjelden opplevelse og vil derfor prøve et liv i skogen.

 

Skal selvfølgelig ha telt og sovepose og diverse verktøy for å gjøre hverdagen i skogen litt luksuriøs.

 

-Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om sommeren er det ganske greit, kan leve på fisk, bær, sopp og lignene.

om vinteren er det mulig, men veldig mye vanskeligere, krever gjerne at du fanger hare, fugler og slikt.

 

men, hva skal du gjøre i natturen?

høres kanskje idylisk ut, men å være i skogen uten mål og mening i ukesvis kan bli ekstremt kjedelig om du ikke hele tiden har noe fornuftig å gjøre, som igjen krever at du har en del mat...

Lenke til kommentar

Jeg har et ønske om å en gang gjør det samme. Dog tror jeg et liv uti villmarken uten noen form for husdyrshold og jordbruk vil være utrolig tungvint og i lengden uutholdelig. Og som tidligere nevnt, vil nok hverdagen bli veldig tung for din psykiske helse uten noen andre mennesker tilstede. Jeg skal selvfølgelig ikke si det for sikkert, ettersom jeg ikke kjenner deg.

 

Uansett, lykke til på ferden.

Lenke til kommentar

Beklager å måtet skuffe deg, men du vil mest sannsynlig ikke få dette til. Selv meget erfarne folk som Lars Monsen har enormt med planlegging før slike ekspedisjoner. Samt utstrakt bruk av etterforsyninger og bra utstyr.

 

Veien fra pc-skjermen og mammas kjøttboller til et liv i villmarken er ganske lang. At du må spørre om tips her inne er vel svar nok på at du ikke har det som kreves for å kunne fullføre et slikt prosjekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nok ikke man vil overleve lenge i skog og mark (med mindre man planlegger, og har tenkt å vende tilbake til sivilasjonen). Jeg kan jo si at akkurat dette ble foreviget på film, en sann historie om en mann ved navn Christopher McCandless som desverre døde i Canadas villmark.

 

I filmen kommer han frem til denne konklusjonen: Happiness only real when shared.

 

Interessert i å se filmen, så heter den "Into the wild".

Lenke til kommentar

I tillegg til luksusen sovepose og telt bringer med seg, så foreslår jeg at du tar med deg en hel del mat i samme slengen. For en person som ikke er vandt til å bo i villmarken vil jeg tro at det å være alene i skogen i bare 4-5 dager vil bli erfart som en eksepsjonell opplevelse.

 

Før du planlegger å overleve ute i skogen med kun det skogen har å tilby, så tror jeg det er best hvis du allerede er dreven på bare det å bo i skogen med hjelpemidler du bringer med deg. Begynn i det små :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...