Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker jente. Hvordan skal jeg bli kjent med henne?

Gjest trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest trådstarter

Heisann

Jeg har nettopp begynnt i en ny klasse (VG3 allmenn), og etter 2 år med yrkesfag er det første gangen jeg går i en klasse med nevneverdig med jenter på lenge. Saken er den at jeg har begynnt å bli interesert i en av jentene i klassen, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

I første omgang vil jeg bare bli kjent med henne, få henne som venn. Men hvordan gjør jeg det? Jeg er sinnsykt sjenert, og vet ærlig talt ikke hva man snakker med fremmede folk om. Er redd for å bli for frempå, og dermed støte henne fra meg. Jeg har snakket litt med henne i et par skolerelaterte situasjoner, men siden jeg er forelsket blir jeg bare flau og tanketom når jeg snakker med henne, og stammer frem ordene. Jeg vil snakke om andre ting enn bare skolerelaterte ting med henne.

OK, jeg vet det er litt mye å forvente etter å ha gått i klassen i én uke, men jeg vil liksom ikke fremstå som klassens mest sjenerte person heller.

Hvis jeg skal beskrive meg selv vil jeg beskrive meg som en følsom, sjenert, snill og omtenksom gutt som lett får folk til å le hvis jeg blir litt trygg på dem.

Rotete innlegg. Uansett, noen som har noen tips om hvordan jeg skal komme i kontakt med henne uten å virke innpåsliten/masete eller overdrevet interresert?

Takk for alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du blir kjent med henne ved å bli kjent med henne. :)

Ingenting kommer til å skje hvis du ikke tør å ta kontakt med henne. F.eks. Treff henne "tilfeldig" i gangen på vei til en time, og start samtalen der.. Forseslå at dere skal være i gruppe ved evt gruppearbeider.. Spør henne om noe skolerelatert..

Spiller ingen rolle om hva du sier, bare du får den første kontakten med henne. Følg så opp med flørting i form av kroppspråket ditt, kroppskontakt, holde øyekontakten lenger enn du ville gjort med en venn, etc etc

Det eneste som er sikkert er at du kommer ingen vei av å ikke gjøre noe. :)

Lykke til, og hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Vil jeg ikke virke litt innpåsliten da?

Det er bare en måte å finne ut av det på...

I stedet for å se på de mulige negative utfallene av en handling, så kan du begynne å se på de positive.

Å tenke tanker som "Hva om hun ikke er interessert, hva om hun ikke liker meg, hva om jeg virker innpåsliten" vil bare holde deg tilbake. Motiver deg selv med tanker som "Hva om hun digger meg, hva om hun vil henge med meg, hva om vi får en skikkelig god tone"

Prøver du deg uten suksess så er det noe som vil vare i maks noen dager. En uke senere har hun glemt hele greia, og det er bare å prøve igjen sterkere på et senere tidspunkt. Hvis du derimot oppnår suksess kan dette vare i mye lengere tid.

Så hvorfor holdes tilbake av noe som fort blir glemt uansett?

Det er bedre å være stolt av å ha prøvd, en å skjemmes av å være feig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...