NoaX Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Hei. Har holdt på i over en dag med og installere ubuntu 9.04 men har ikke hatt mye lykke. Det begynte med når jeg bootet opp ubuntu cden og kom inn og valgte install ubuntu så deretter fryste alt seg. Etter en stund med googling fik jeg litt info på at i oppsettet så trykk F6 og velge "acpi=off" og det virket og ubuntu logoen kom opp mens den loadet resten av selve systemet (som tar ett par min.) Videre så virket helt fram til jeg kom til siste steg ved installeringen endte på 40-50% med denne meldingen. This particular error is often due to a faulty CD/DVD disk or drive, or a faulty hard disk. It may help to clean the CD/DVD, to burn the CD/DVD at a lower speed, to clean the CD/DVD drive lens (cleaning kits are often available from electronics suppliers), to check whether the hard disk is old and in need of replacement, or to move the system to a cooler environment. Prøvde og rette problemet med ved å bruke forskjellige brenne programmer og brenne cder men endte med samme meldingen helt til slutt. Har også sjekket alle cdene + hardisken og fikk 100%. Så håpet er og få det installert på min LG E500 laptop. Til det så trenger jeg hjelp fra dere. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Ved installeringsproblemer er det første man burde prøve å laste ned alternate installer. Da får man tekstbasert installasjonsverktøy i stedet for grafisk, og i svært mange tilfeller omgås problemet med å bruke den. Endret 30. august 2009 av cyclo Lenke til kommentar
NoaX Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Takker. Blir å prøve det så fort det er lasted ned. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Og sjekk selvfølgelig integriteten til skiva di med menyoppføringen i oppstartsmenyen som er beregnet for dette. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Noe som har hjulpet meg mye de gangene jeg har hatt problemer med å installere, er å brenne CDen på lavest mulig hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå