tingo Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Jeg har en SGI Indy (med IndyCam), men ikke noe SGI tastatur. Bruker derfor et vanlig ps/2 tastatur for PC'er (du vet, et sånn med windows- og meny-tast på; ick...). Ulempen er at ikke alle tastene lager rett funksjon. Eksempler: CTrl-tast - "caps lock", ESc-tast - "num lock", ScrLock-tast - "*", osv. (Tastaturet er satt til norsk (NO) i IRIX.) Maskinen kjører IRIX 6.2 (den har ingen floppy eller optisk drive, og jeg har ingen IRIX cd'er). Er det noen kommando for å remappe tasturet / individuelle taster i IRIX 6.2? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Nå har jeg ingen erfaring med IRIX, men har du sjekket om du har xmodmap? Har fulgt med X11 siden så lenge jeg kan huske, så det kan jo være en mulighet.. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 xmodmap er der ja: $ uname -a IRIX indy500 6.2 03131015 IP22 $ which xmodmap /usr/bin/X11/xmodmap Så det er en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå