Gå til innhold

Internett faller ut hele tiden, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har en trådløs Belkin g router stående på loftet. Problemet er at internett faller ut nærmest konstant. Noen ganger kan det gå flere dager, før vi må restarte routeren, mens andre ganger kan det gå minutter før det skjer igjen.

Nå skal det sies at vi har både ps3 som kjører trådløst og 4 laptoper som står på med nettverk nesten hele dagen, så jeg tror kansje det kan være et problem at routeren ikke klarer all trafikken, men finnes det noen andre flaskehalser? Jeg tror jeg klarte å oppdatere driveren via router oppsettet, men er ikke helt sikker.

Håper på rask hjelp, takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvordan er signalstyrken, hvis denne er for lav, kan det være at man bør flytte routeren, eller justere retningen på antenne.

Du må nesten finne ut om du fikk oppdatert firmwaren på routeren, for det er en ting som bør gjøres for å sørge for at den fungerer optimalt. Du kan jo sjekke nyeste versjon på belkin sine sider, med den versjonen som står i kontrollpanelet til routeren.

MERK! Det er ikke anbefalt å oppdatere routeren over trådløst nett, det bør gjøres på kabelforbindelse. Går noe feil, kan den bli ubrukelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...