Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP kamera ut på web

Anbefalte innlegg

Har anskaffet meg et SOHO IP-561 kamera som er bergenet for utendørs montering. Det fulgte med programvare for å sette opp kameraet, både "Internet Camera v.3.12" og "IP View Pro v.2.09". Det første programmet er det enkleste og ser greit ut for å sette opp det jeg er ute etter, nemlig å legge ut video (1 eller 2 sec oppdatering). IP kamerat har som default IP 192.168.0.20. Jeg har lest et par tråder her som omhandler temaet uten at jeg ble noe klokere av det.

Det som jeg lurer på er:

Må videoen jeg legger ut gå via min hjemmeside (via FTP upload)?

Eller kan folk på nettet gå direkte inn på kameraet?

Kameraet er koblet til en Medion Router, forstår at jeg må åpne noen porter for at folk kan klikke seg inn?

Her er data for routeren

post-108972-1251580569_thumb.jpg

Jeg er helt grønn på dette med porter osv, så hadde vært flott med gode råd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har anskaffet meg et SOHO IP-561 kamera som er bergenet for utendørs montering. Det fulgte med programvare for å sette opp kameraet, både "Internet Camera v.3.12" og "IP View Pro v.2.09". Det første programmet er det enkleste og ser greit ut for å sette opp det jeg er ute etter, nemlig å legge ut video (1 eller 2 sec oppdatering). IP kamerat har som default IP 192.168.0.20. Jeg har lest et par tråder her som omhandler temaet uten at jeg ble noe klokere av det.

Det som jeg lurer på er:

Må videoen jeg legger ut gå via min hjemmeside (via FTP upload)?

Eller kan folk på nettet gå direkte inn på kameraet?

Kameraet er koblet til en Medion Router, forstår at jeg må åpne noen porter for at folk kan klikke seg inn?

Her er data for routeren

post-108972-1251580569_thumb.jpg

Jeg er helt grønn på dette med porter osv, så hadde vært flott med gode råd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Her er en side med info: http://www.networkcamerareviews.com/articl...forwarding.html

Det enkleste er vel å lage en liten hjemmeside hvor bildet/filmen er tilgjengelig. Da slipper du også problemer med egen båndbredde dersom flere skal se på.

Takker for tipset. Det sto mye nyttig der. Har kameraet operativt nå, se www.boslekt.com

Men selv kommer jeg ikke inn fra min PC (men andre gjør det. Jeg må bruke IP.adr til kameraet for å komme inn. Kan det ha noe med at en ikke kan gå ut på nett og inn igjen med samme IP? Samme som når en ringer eget telefonnr. så får en opptatt?

Lenke til kommentar

Du må bruke kameraets interne adresse. Typisk 10.0.0.* ;)

Når du satt dette opp regner jeg med at du logget deg inn på routeren din? Satt NAT-instillinger? Den server-IPen du har oppført der er den IPen du bør slenge inn i nettleseren din.

Endret av SkoMedHull
Lenke til kommentar
Du må bruke kameraets interne adresse. Typisk 10.0.0.* ;)

Når du satt dette opp regner jeg med at du logget deg inn på routeren din? Satt NAT-instillinger? Den server-IPen du har oppført der er den IPen du bør slenge inn i nettleseren din.

NAT-instillinger??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...