Egil87 Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Har kjøpt dette minnet: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100149 Men ser i Bios at det står på 800mhz. Når jeg prøver å sette det opp til 1066 fryser pc-en. Noen forslag? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Følger du opp med rett spenning 2,1V og har du oppdatert til siste bios. Om minnet opererer på 800 eller 1066 har da absolutt ingenting å si. Endret 30. august 2009 av Pastafarian Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 For daglig bruk har det ikke veldig mye å si, men det er klart at man gjerne vil at hardware skal kjøre på oppgitte hastigheter. Du må nok sjekke om du trenger en økning av spenningen, og muligens også endre litt på timingene (CL etc.) for 1066MHz hastighet. Auto setttings er gjerne 1.8-1.9V CL4-4-4-12 eller deromkring for 800MHz, mens man manuelt må legge inn 1066MHz, CL5-5-5-15 (f.eks) og 2.1V for å få den stabil på den hastigheten. Alt slik info er å finne på produsentens, og gjerne også selgerens websider Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Har prøvd å sette timings og volt manuelt, og får god respons. Satt den til å kjøre på 850 mhz, og det gikk fint, men når jeg skrudde den opp til 1066mhz så ville den ikke kjøre ordentlig. Tok ut brikka og der sto det også: Mushkin Pc-8500 2.1v 5-5-5-15 1066mhz. Alt går bra, untatt når jeg setter den til å kjøre på riktig mhz. Ja, man vil jo egentlig ha det man betaler for! Endret 30. august 2009 av Barland Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Har du oppdatert til nyeste bios? Ofte minnefix i nye bioser. Fortell hvilke komponenter du har. Kan like gjerne være komboen hovedkort/minne som lager problemer. Behøver mao ikke å være noe galt med minnet. Minnet kan du teste med memtest. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Har du oppdatert til nyeste bios? Ofte minnefix i nye bioser. Fortell hvilke komponenter du har. Kan like gjerne være komboen hovedkort/minne som lager problemer. Behøver mao ikke å være noe galt med minnet. Minnet kan du teste med memtest. Da prøver jeg å oppdatere Bios. Har lite erfaring med dette, så har noen spørsmål. Trenger jeg å kjøre igjennom alle oppdateringene hver for seg, eller holder det at jeg bare oppdaterer med den nyeste fila? http://usa.asus.com/Product.aspx?P_ID=G7JoxzAEXsQwDt7G Og, hva er den enkleste måten å oppdatere på? Har ikke diskettstasjon, så må være en mulighet utenom den. Ellers så har jeg et Asus Striker Extreme hovedkort, og Mushkin minne. Nvidia Gtx275, noen simple SATA harddisker og 1.2kw strømforsyning. Edit: Biosoppdateringen er én fil i .bin format. Edit 2: Er det lurt å bruke Asus Update Utility? Gjør det mulig å oppdatere bios fra windows. Endret 30. august 2009 av Barland Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Edit 1. Ja Edit 2. Ja, bare å starte programmet så kan det selv gå på nettet å finne nyeste bios. Et alternativ er å legge biosen på en minnepinne og oppdatere i bios. Hver bios overskriver den forrige så du flasher bare med siste. Du har et hovedkort som mildt sagt er håpløst på blant annet minnekompabilitet, men kanskje du har flaks... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Har du _bare_ det minnet i PCen? Er det ikke slik at FSB/minne-frekvensen må være på en bestemt ratio? Altså at det kan være at FSBen er satt for lavt pga CPUen? Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Haha... Nå skal dere høre. Var en brukerfeil. Asus Striker Extreme har visst 2 minneslots som er til et spesielt type minne som er SLI-kapabelt.(elns) Og der hadde jeg satt mitt minne. Byttet over til de andre mitte-slottene, og nå fungerer alt perfekt! Men fikk flashet biosen da, så det kom i alle fall noe godt ut av dette. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå