Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Finnes det en "vinterwax"?

dincene

Anbefalte innlegg

Har brukt Deep Crystal Step3 - Carnauba Wax på våren men jeg tror har lest at det er en sommerwax eller noe sånt. Finnnes det en i samme serien som tåler litt mere? Er dette noe helt bak mål nå? Er det bare å bruke samme nå på høsten også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De naturlige voksene, de som inneholder carnauba, varer som regel kortest.

Syntetiske vokser og syntetiske lakkforseglinger vil vare mye lengre, men vil ikke gi den samme glansen og varmen.

AutoGlym Extra Gloss Protection er et godt alternativ på vinteren, eventuelt flere produkter fra Chemical Guys.

Husk bare at naturlige vokser må fjernes før man legger på syntetiske produkter.

Lenke til kommentar

Kan jeg bruke Meguiar's MG 21 2.0 isteden for step3. Det vil si jeg bruker step1 og step2 som jeg gjorde sist bare erstatter step3 med Meguiar's MG 21 2.0?

Hvordan skal jeg fjerne den voksen jeg har fra før på? Trenger jeg å gjøre det?

Lenke til kommentar
Kan jeg bruke Meguiar's MG 21 2.0 isteden for step3. Det vil si jeg bruker step1 og step2 som jeg gjorde sist bare erstatter step3 med Meguiar's MG 21 2.0?

Hvordan skal jeg fjerne den voksen jeg har fra før på? Trenger jeg å gjøre det?

Du kan erstatte step3 ja. Den enkleste måten å fjerne voks på er å blande 50/50 isopropanol (kondensfjerner) og destillert vann (batterivann) på en sprayflaske, spraye på lakken og tørke av med microfiber. Denne metoden kalles IPA Wipedown.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...